Elk bedrijf heeft zijn eigen uitdagingen. Dingen die ze graag anders zouden zien. Brand New Journey ook. Wat die uitdagingen zijn en hoe we tot een werkbare oplossing komen, leg ik hier uit.
Ik richt me op deze drie zaken:
Allereerst een punt waar elk bureau mee te maken heeft: overservicing. Overservicing is simpel gezegd: meer werk doen dan het budget toelaat. Je hebt met een klant een bepaald budget afgesproken. Dus je kunt je er een bepaald aantal uur aan besteden. Het komt regelmatig voor dat we meer uren maken dan we hebben afgesproken. We gaan tenslotte geen product leveren waar we niet achterstaan.
BNJ zet graag die stap extra, maar we moeten wel goed afbakenen hoe ver we daar in gaan. Ik ga dus op zoek naar een manier om vooraf een betere inschatting van de uren te maken.
Brand New Journey doet veel. Biedt veel diensten aan en ook nog een paar tools. Maar welke zijn dat? Hoe kunnen ze dat op een overzichtelijke manier presenteren? Nieuwe klanten moeten een goed beeld krijgen van de mogelijkheden. Maar ook bestaande klanten moeten weten wat BNJ nog meer voor ze kan doen.
Dat ze echt niet naar een ander bureau op zoek hoeven om een infographic te laten maken. Of om een nieuwe website te bouwen.
Of om visitekaartjes te ontwerpen.
Of om een website te hosten.
Of om een nieuwe huisstijl te ontwikkelen.
Of om te bedenken hoe ze Facebook advertenties kunnen inzetten.
Of om teksten te schrijven voor die nieuwe brochures
Nou ja, het is wel duidelijk denk ik …
Hoe kan BNJ inzichtelijk maken welke behoeftes er spelen bij een klant en daar vervolgens goed op inspelen?
Uiteraard hebben ze daar zelf ook al over nagedacht. Het liefst doen ze dat door klanten bij het proces te betrekken. BNJ wil geen bureau zijn dat naar aanleiding van een gesprek met een advies op de proppen komt.
Ze willen samen met de klanten tot een passende oplossing komen. Dat gebeurt nu ook vaak al, maar de manier waarop kan nog wel een beetje bijgeschaafd worden.
Ik ga uitzoeken hoe we dat kunnen doen.
Door veel gesprekken te voeren, breng ik in kaart wat elke BNJ’er zelf al voor oplossingen heeft. Met diverse brainstorms komen we op nieuwe ideeën en borduren we voort op bestaande. Ik geef regelmatig een presentatie over de voortgang van mijn project en ook daar komen elke keer weer nieuwe inzichten uit.
Uiteindelijk verzamel ik alle ideeën en werk de beste uit tot een concreet concept.
Na een testfase bepaal ik wat het eindproduct wordt en daar schrijf ik een implementatieplan voor. Daarin staat wie wat moet doen en wat er nodig is om dit eindproduct in gebruik te nemen.
Benieuwd naar het resultaat? In februari laat ik je weten wat het geworden is!
Wij zijn Brand New Journey. Een vèrrèkkes goed marketingbureau. Klaar voor het avontuur, ervaren en nieuwsgierig. Stop met zoeken, hier zijn wij. En wij weten de weg.
Dit gebeurt er nadat je aanvraag is verstuurd:
1) We bellen om je aanvraag samen door te nemen
2) We plannen een vrijblijvend gesprek in om even kennis te maken
3) We maken een offerte die volledig past bij jouw wensen
4) Na akkoord gaan we direct aan de slag
2 comments. Leave new
Overservicing, daar ligt de uitdaging. Inderdaad. Het beter inschatten van de uren geeft ruimte tot extra’s en service. Als je al met extra tijd de basis moet garanderen dan schiet je jezelf in je voet.
Jullie werkwijze door de klant ook mede verantwoordelijk te laten zijn en te blijven, bij hun ‘marketingvraag’. Daar ligt een mooie kans tot samenwerking en transparantie in dit dilemma van Overservicing. Niemand wil teveel uren betalen maar wel het beste resultaat, dus de investering van het extra.
Ik ben nieuwsgierig naar jouw resultaat in februari. Succes
[…] De uitdagingen van Brand New Journey. Marjolein schrijft over haar onderzoek. […]