073-3030457
checkin@brandnewjourney.nl
Facebook
Twitter
LinkedIn
YouTube
Instagram
RSS
Brand New Journey
  • Diensten
  • Cases
  • Blog
  • Over
  • Vacatures
    • Marketing Creative
  • Contact
  • Offerte aanvragen

9 Voorbeelden van Hero content

17 March 2020Martijn BloksmaContent, Martijn BloksmaNo comments

Het 3H of hero, hub, hygiene-model van Google helpt jou om content strategisch in te zetten. Veel organisaties gingen je voor. En met succes. Eerder schreef ik uitgebreid over het 3H Model. In dit artikel ga ik verder in op de hero content.

Het 3H Model

Het idee achter het model is als volgt: Gedurende het jaar zet je drie verschillende soorten content in, de hero, hub en hygiene content. Iedere soort content kent zijn eigen frequentie, doelgroep en doel.

Meer lezen over dit model? Check dan ons artikel over de simpele contentstrategie die wél scoort.

Wat is Hero content precies?

Hero content staat maar een paar keer in de contentplanning. Hier gaat echt veel werk in zitten. Dit is de content die iedereen moét zien. Content die zó goed is dat het viral moet gaan.

Veel genoemde voorbeelden

Als het over hero content gaat, dan worden er altijd twee voorbeelden getoond.

The Epic Split van Volvo Trucks

en de vrije val van Felix Baumgartner voor Red Bull

Moet het altijd zo duur?

Ik kan me voorstellen dat je na het zien van deze voorbeelden het gevoel hebt dat hero content niets voor jou is. Dat er veel geld nodig is om zoiets goed van de grond te krijgen. Maar uit de verzameling hero content hieronder blijkt dat er niet altijd een groot budget nodig is.

Heb je budget? Dan huur je een Oscar winnende animator en laat je deze hero content maken:

Heb je geen budget, maar wel een goed verhaal? Dan doe je het als DollarShaveClub:

Een koe opblazen is ook altijd een goed idee als je de Nationale Week Zonder Vlees wilt promoten.

Nederlands kortste sci-fi film is onderdeel van de campagne voor publieksevent ‘Kom in de kas’, van de Nederlandse glastuinbouw.

Apple geeft ons stof om over te praten in de kroeg: “Hé dit is toch dat nieuwe nummer van Lady Gaga? Wist je dat die clip helemaal is geschoten op de iPhone 11?” Wat wil je als merk nog meer?

Apple doet Lady Gaga, Samsung pakt de Portugese kustlijn aan:

Ik sluit het artikel af met het vervolg op het eerste voorbeeld dat ik in dit artikel noemde. Volvo heeft de smaak te pakken en kwam vorige maand met nieuwe hero content. Het vervolg op de epic split:

Tags: Content strategie
Previous post Zo schrijf je een Coronabeleid | Weekendinspiratie S02E05 Next post Is dit het juiste moment voor een rebrand?

Related Articles

Meer traffic naar jouw website met contentmarketing? Probeer deze 6 manieren

1 August 2016Martijn Bloksma
Headlines

Zo schrijf jij de perfecte headline voor jouw content

14 June 2017Martijn Bloksma
Contentstrategie: Hero, Hub en Hygiene model

De simpele contentstrategie die wel scoort: hero, hub, hygiene [3H-model]

7 June 2017Martijn Bloksma

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Tags

blog branding brand sprint building a storybrand cms content contentcreatie contentkalender contentmarketing Content marketing contentmarketingstrategie Contentplanning Content strategie Copywriting creatief schrijven cultuur Development E-mail marketing E-mail nieuwsbrieven herpositionering hr Infographic inspiratie instagram interview leads marketing tools merkpositionering merkverhaal persbericht plannen podcast rebrand show your work Social media Storytelling strategie tone of voice tools update Visuals Webdesign Website weekendinspiratie wordpress

Contact

Brand New Journey B.V.
Europalaan 28D
5232 BC 's-Hertogenbosch
073-3030457
checkin@brandnewjourney.nl
KvK-nummer: 63353431
btw-nummer: 855199933B01

Handig

  • Wie we zijn
  • Blog
  • Werken bij Brand New Journey
  • Algemene voorwaarden
  • Privacy verklaring
  • WordPress manual
  • Offerte aanvragen
Facebook
Twitter
LinkedIn
YouTube
Instagram

Hét marketingbureau van Den Bosch

Wij zijn Brand New Journey. Een vèrrèkkes goed marketingbureau. Klaar voor het avontuur, ervaren en nieuwsgierig. Stop met zoeken, hier zijn wij. En wij weten de weg.

© 2022 All rights reserved. Marketingbureau Brand New Journey B.V. uit Den Bosch
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

 

 

Dit gebeurt er nadat je aanvraag is verstuurd:

1) We bellen om je aanvraag samen door te nemen

2) We plannen een vrijblijvend gesprek in om even kennis te maken

3) We maken een offerte die volledig past bij jouw wensen

4) Na akkoord gaan we direct aan de slag