Content

9 Voorbeelden van Hero content

By Martijn Bloksma

March 17, 2020

Het 3H of hero, hub, hygiene-model van Google helpt jou om content strategisch in te zetten. Veel organisaties gingen je voor. En met succes. Eerder schreef ik uitgebreid over het 3H Model. In dit artikel ga ik verder in op de hero content.

Het 3H Model

Het idee achter het model is als volgt: Gedurende het jaar zet je drie verschillende soorten content in, de hero, hub en hygiene content. Iedere soort content kent zijn eigen frequentie, doelgroep en doel.

Meer lezen over dit model? Check dan ons artikel over de simpele contentstrategie die wél scoort.

Wat is Hero content precies?

Hero content staat maar een paar keer in de contentplanning. Hier gaat echt veel werk in zitten. Dit is de content die iedereen moét zien. Content die zó goed is dat het viral moet gaan.

Veel genoemde voorbeelden

Als het over hero content gaat, dan worden er altijd twee voorbeelden getoond.

The Epic Split van Volvo Trucks

en de vrije val van Felix Baumgartner voor Red Bull

Moet het altijd zo duur?

Ik kan me voorstellen dat je na het zien van deze voorbeelden het gevoel hebt dat hero content niets voor jou is. Dat er veel geld nodig is om zoiets goed van de grond te krijgen. Maar uit de verzameling hero content hieronder blijkt dat er niet altijd een groot budget nodig is.

Heb je budget? Dan huur je een Oscar winnende animator en laat je deze hero content maken:

Heb je geen budget, maar wel een goed verhaal? Dan doe je het als DollarShaveClub:

Een koe opblazen is ook altijd een goed idee als je de Nationale Week Zonder Vlees wilt promoten.

Nederlands kortste sci-fi film is onderdeel van de campagne voor publieksevent ‘Kom in de kas’, van de Nederlandse glastuinbouw.

Apple geeft ons stof om over te praten in de kroeg: “Hé dit is toch dat nieuwe nummer van Lady Gaga? Wist je dat die clip helemaal is geschoten op de iPhone 11?” Wat wil je als merk nog meer?

Apple doet Lady Gaga, Samsung pakt de Portugese kustlijn aan:

Ik sluit het artikel af met het vervolg op het eerste voorbeeld dat ik in dit artikel noemde. Volvo heeft de smaak te pakken en kwam vorige maand met nieuwe hero content. Het vervolg op de epic split: