073-3030457
checkin@brandnewjourney.nl
Facebook
Twitter
Google+
LinkedIn
Instagram
RSS
Brand New Journey
  • Wie we zijn
  • Wat we doen
  • Portfolio
  • Blog
  • Vacatures
  • Contact
Bucketlist for Work

Dromen, delen, doen – Gericht belonen met bucketlists

13 January 2019Martijn BloksmaBrand New Journey1 comment

Het lijkt me ontzettend tof om La Tomatina in Spanje eens mee te maken. Het grootste voedselgevecht ter wereld met tomaten.

Iedere laatste woensdag van augustus wordt het feest gevierd in het dorpje Buñol. Ik kan er wel over schrijven, maar kijk deze video eens:

Voor mij is het een droom om dit feest eens mee te maken, ik heb het er al jaren over met een maat van me.

Het grote nadeel van een droom is dat ik ervoor moet waken dat het een droom blijft. Dit jaar is het tijd om dromen te gaan doen.

Dromen, delen, doen noemen we dat hier.

Dromen

Iedereen heeft dromen. Iedereen heeft wensen. Iedereen heeft ambities. Iedereen kan wel iets bedenken waar je ‘s nachts graag voor wakker wordt.

Soms zijn dat dingen en soms zijn dat ervaringen. Zoals La Tomatina voor mij bijvoorbeeld.

Dromen maken het leven mooi, ze zijn iets om voor te leven. Ze zijn er om naar te streven.

Delen

Een stap vóór het verwezenlijken van dromen is het delen ervan. Het delen van jouw doelen, jouw ambities. Door erover te praten gebeurt er iets wonderlijks. Ineens sta je met mensen te praten die je kunnen helpen.

Alleen al door jouw dromen te delen worden ze zoveel concreter. En hoe meer je erin gelooft dat je ze kunt waarmaken, des te meer het persoonlijke doelstellingen worden.

Doen

Na het delen zijn de meeste dromen geen bedrog meer. Je bent een stap dichterbij realisatie. Nu is het zaak om door te zetten. Door te blijven praten over je dromen. Door te vertellen waarom deze droom zo belangrijk voor je is. En door te praten over de acties die je nog moet nemen om jouw droom werkelijkheid te laten worden.

Van organisatiedoelstellingen naar persoonlijke doelstellingen

Stel nu dat we persoonlijke doelstellingen kunnen koppelen aan organisatiedoelstellingen?

Stel nu dat medewerkers hun dromen waar kunnen maken door bedrijfsdoelstellingen te behalen?

Dat zou toch ultiem zijn?

Natuurlijk kun je mensen harder laten lopen voor een financiële bonus. Maar wat nu als je ze dé ervaring van hun leven kunt geven? Dé droom uit kunt laten komen waar ze al jaren mee rondlopen?

Dat doet toch veel meer dan een bonus die waarschijnlijk aan de boodschappen of een nieuwe wasmachine wordt besteed?

Bucketlist for work

Bucketlist for Work

Eind vorig jaar hebben we de Bucketlist for Work geïntroduceerd, een systeem waarmee we dromen inventariseren en omzetten in een beloningssysteem.

Het principe is heel simpel:

  • Alle collega’s delen hun dromen, hun bucketlist
  • Op verschillende manieren verdienen/krijgen ze punten. Voorbeelden:
    • X aantal jaar in dienst
    • Verjaardag
    • Iets uitzonderlijks gedaan
    • Organisatiedoelstelling behaald
  • Collega’s kunnen elkaar ook punten geven. Voorbeelden:
    • Steuntje in de rug
    • Knappe prestatie
  • De punten kunnen ingewisseld worden voor geld, om een droom waar te maken.

Dromen waarmaken

Wij doen er alles aan om de dromen van onze collega’s waar te maken.

“De meeste dromen zijn bedrog”, zong Marco. Maar hij werkte niet bij Brand New Journey…

Tags: cultuur
Previous post De juiste bedrijfscultuur zorgt voor een blijvende indruk Next post Wat hebben we geleerd tijdens de zoektocht naar onze bedrijfscultuur?

Related Articles

Welkom in ons Brand New Office

15 December 2016Martijn Bloksma

Terugblik: Judiths eerste drie maanden bij Brand New Journey

23 May 2019Martijn Bloksma
De juiste bedrijfscultuur laat een blijvende indruk achter

De juiste bedrijfscultuur zorgt voor een blijvende indruk

10 January 2019Martijn Bloksma

1 comment. Leave new

Experimenteren als onderdeel van onze organisatiecultuur
7 February 2019 08:03

[…] in dromen – Eind vorig jaar zijn we gestart met het inventariseren van ieders bucketlist. Wat wil je nu nog echt doen in dit leven? Waar word je nu echt gelukkig […]

Reply

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Tags

beveiliging blog business bucket list cms content contentcreatie Content marketing Contentplanning content producer Content strategie Copywriting cultuur Development E-mail marketing E-mail nieuwsbrieven Emailmarketing evenement event headline hero hub Huisstijl hygiene Identiteit Infographic inspiratie instagram leads Logo persbericht podcast productiviteit security Social media Storytelling team tools traffic update verslag Visuals Webdesign Website weekendinspiratie wordpress

Hét marketingbureau in Den Bosch

Samen stippelen we de optimale route uit. We kijken naar de kracht van jouw merk, maar vooral ook naar je positie en je passagiers. Want wat gebeurt er om je merk heen? Waar zitten je klanten én hoe zorgen we daar voor meer interactie en beweging?

Recent Posts

  • Waar moet een goede website aan voldoen?
  • Een nieuwe website: Alles wat je moet weten
  • Hoe kies ik de juiste kleur voor mijn merk?
  • 7 tips om te starten met vloggen
  • Waarom wij zo van formats houden

Contacts

Brand New Journey B.V.
Europalaan 28D
5232 BC 's-Hertogenbosch

Kuiper 14
5253 RJ Nieuwkuijk
073-3030457
checkin@brandnewjourney.nl
KvK-nummer: 63353431
btw-nummer: 855199933B01
Algemene voorwaarden
Privacy verklaring
Wordpress Manual
Facebook
Twitter
Google+
LinkedIn
Instagram
© 2017 All rights reserved. Marketingbureau Brand New Journey B.V. uit Den Bosch