073-3030457
checkin@brandnewjourney.nl
Facebook
Twitter
Google+
LinkedIn
Instagram
RSS
Brand New Journey
  • Wie we zijn
  • Wat we doen
  • Portfolio
  • Blog
  • Vacatures
  • Contact
Content promoten

Content promoten doen wij zo

24 November 2015Martijn BloksmaContent6 comments

Het is leuk dat je een blog hebt geschreven. Zelf ben je ervan overtuigd dat je nog een goede blog hebt geschreven ook. Maar waar blijkt dat uit? Als niemand het stuk leest, heb je dan waardering van de tijd die je erin gestoken hebt? Eenmaal klaar met schrijven begint het werk pas. Je blog promoten dus!

En dat promoten kan natuurlijk op veel verschillende manieren. Hieronder heb ik er 6 uitgelicht die ik zelf graag inzet.

1. Social media

Heel breed, ik weet het. Maar laat ik het zo noemen, zodat iedereen weet waar ik het over heb. Jouw blog kun je promoten in jouw netwerk via bijvoorbeeld Twitter, Facebook en LinkedIn.

Maar wees eens creatief! Kijk bijvoorbeeld ook eens naar de mogelijkheden van Instagram, Pinterest en SnapChat. Deze kanalen bieden de mogelijkheid om jouw content visueel onder de aandacht te brengen.

Bedenk wel dat elk kanaal zijn eigen taal spreekt en een andere doelgroep aanspreekt. Probeer je daarom zoveel mogelijk in te leven in de doelgroep, zodat je op de juiste kanalen aanwezig bent.

2. Nieuwsbrief

Een e-mailnieuwsbrief is een mooi middel om jouw blog te promoten. Zelf gebruik ik onze eigen tool Qlettr om regelmatig een nieuwsbrief te versturen naar de mensen die deze willen ontvangen. Hierin staan niet alleen de laatste artikelen, maar ook exclusieve informatie voor mijn nieuwsbriefontvangers.

We krijgen wekelijks nieuwe inschrijvingen door ‘gratis’ iets weg te geven. In ons geval onze contentplanning voor het laatste kwartaal. Bij elke verzending van de nieuwsbrief wordt het bereik groter.

3. Gastbloggen

Ik schrijf regelmatig voor andere blogs, zoals 42bis en Lifehacking. Eén van de redenen om te gastbloggen is om via een groot platform meer bekendheid te genereren voor ons bedrijf. Dat werkt goed, aangezien mijn naam boven én onder elk artikel dat ik schrijf staat.

Dagelijks zie ik bezoekers binnenkomen op mijn website via mijn gastblogs. Gastbloggen werkt dus erg goed als je je blog wilt promoten.

Gastbloggen

4. Reageren op andere blogs

Laat een inhoudelijke reactie achter om iemand te bedanken voor het schrijven van een nuttig stuk of reageer met een aanvulling op het artikel. Een reactie met een eigen mening doet het altijd goed. En aangezien de meeste reactiesystemen op blogs jouw website tonen is dit ook een mooie manier om aan meer traffic te komen.

5. E-mail handtekening

Veel van de communicatie bij mij gaat via de mail. Daarom gebruik ik ook de handtekening onder mijn e-mails om mijn blog te promoten. En dan bedoel ik niet een link naar de blog, maar een link naar mijn laatst geschreven blog. Wacht, ik laat je even zien hoe mijn handtekening eruit ziet.

E-mail handtekening

6. Out of office reply

Net als de handtekening van jouw e-mail kun je ook jouw out of office reply gebruiken om jouw blog te promoten tijdens jouw afwezigheid. Op dit moment bent ik aan het genieten van mijn vakantie en hoop ik dat deze out of office reply voor extra traffic zorgt naar onze content:

Out of office Martijn

Doe jij het anders of heb jij redenen om het helemaal niet te doen? Ik ben heel benieuwd hoe jij traffic genereert naar jouw blogs!

Next post Mijn schrijfproces: van idee naar artikel op onze website

6 comments. Leave new

Linda | Meisje van de Wereld
22 December 2015 10:25

Dan laat ik gelijk maar eens een reactie achter. Maar ik vind de handtekening wel een goede, die gebruik ik nog niet!

Reply
Je oude content hergebruiken: 21 manieren
30 May 2016 16:10

[…] Content promoten doen wij zo […]

Reply
Mijn schrijfproces: van idee naar publicatie op onze website
14 July 2016 12:13

[…] het maar. Nu begint het werk pas. Na publicatie komt promotie, anders leest niemand het artikel. Op deze 6 manieren bijvoorbeeld. Maar zo zijn er nog veel meer manieren te bedenken. Hoe dat in z’n werk gaat lees je later. Wil […]

Reply
7 redenen dat je een nieuwe website nodig hebt
26 July 2016 08:01

[…] Het wegblijven van bezoek kan natuurlijk verschillende redenen hebben, maar misschien ligt het aan jouw website. Is de website wel aantrekkelijk genoeg? En laadt hij snel, zodat de bezoeker niet uit verveling wegklikt omdat het te laden te lang duurt? Misschien wordt de content wel niet goed opgepikt door Google, waardoor je niet vindbaar bent. Of valt er winst te behalen door de content beter te promoten. […]

Reply
De 6 meest gehoorde excuses om niet te gaan bloggen
29 July 2016 08:30

[…] blog heeft het bedrijfsleven een marketingtool in handen om deze verhalen een podium te geven. En als de verhalen goed gepromoot worden, dan komt er vanzelf publiek naar het podium om de verhalen aan te […]

Reply
Viral content maken. 5 redenen waarom het niet voor jou weggelegd is
9 August 2016 08:00

[…] Goede content verdient het om verspreid te worden, dus waarom die van jou niet? […]

Reply

Leave a Reply to Linda | Meisje van de Wereld Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Tags

beveiliging blog business bucket list cms content contentcreatie Content marketing Contentplanning content producer Content strategie Copywriting cultuur Development E-mail marketing E-mail nieuwsbrieven Emailmarketing evenement event headline hero hub Huisstijl hygiene Identiteit Infographic inspiratie instagram leads Logo persbericht podcast productiviteit security Social media Storytelling team tools traffic update verslag Visuals Webdesign Website weekendinspiratie wordpress

Hét marketingbureau in Den Bosch

Samen stippelen we de optimale route uit. We kijken naar de kracht van jouw merk, maar vooral ook naar je positie en je passagiers. Want wat gebeurt er om je merk heen? Waar zitten je klanten én hoe zorgen we daar voor meer interactie en beweging?

Recent Posts

  • Waar moet een goede website aan voldoen?
  • Een nieuwe website: Alles wat je moet weten
  • Hoe kies ik de juiste kleur voor mijn merk?
  • 7 tips om te starten met vloggen
  • Waarom wij zo van formats houden

Contacts

Brand New Journey B.V.
Europalaan 28D
5232 BC 's-Hertogenbosch

Kuiper 14
5253 RJ Nieuwkuijk
073-3030457
checkin@brandnewjourney.nl
KvK-nummer: 63353431
btw-nummer: 855199933B01
Algemene voorwaarden
Privacy verklaring
Wordpress Manual
Facebook
Twitter
Google+
LinkedIn
Instagram
© 2017 All rights reserved. Marketingbureau Brand New Journey B.V. uit Den Bosch