Het is leuk dat je een blog hebt geschreven. Zelf ben je ervan overtuigd dat je nog een goede blog hebt geschreven ook. Maar waar blijkt dat uit? Als niemand het stuk leest, heb je dan waardering van de tijd die je erin gestoken hebt? Eenmaal klaar met schrijven begint het werk pas. Je blog promoten dus!
En dat promoten kan natuurlijk op veel verschillende manieren. Hieronder heb ik er 6 uitgelicht die ik zelf graag inzet.
Heel breed, ik weet het. Maar laat ik het zo noemen, zodat iedereen weet waar ik het over heb. Jouw blog kun je promoten in jouw netwerk via bijvoorbeeld Twitter, Facebook en LinkedIn.
Maar wees eens creatief! Kijk bijvoorbeeld ook eens naar de mogelijkheden van Instagram, Pinterest en SnapChat. Deze kanalen bieden de mogelijkheid om jouw content visueel onder de aandacht te brengen.
Bedenk wel dat elk kanaal zijn eigen taal spreekt en een andere doelgroep aanspreekt. Probeer je daarom zoveel mogelijk in te leven in de doelgroep, zodat je op de juiste kanalen aanwezig bent.
Een e-mailnieuwsbrief is een mooi middel om jouw blog te promoten. Zelf gebruik ik onze eigen tool Qlettr om regelmatig een nieuwsbrief te versturen naar de mensen die deze willen ontvangen. Hierin staan niet alleen de laatste artikelen, maar ook exclusieve informatie voor mijn nieuwsbriefontvangers.
We krijgen wekelijks nieuwe inschrijvingen door ‘gratis’ iets weg te geven. In ons geval onze contentplanning voor het laatste kwartaal. Bij elke verzending van de nieuwsbrief wordt het bereik groter.
Ik schrijf regelmatig voor andere blogs, zoals 42bis en Lifehacking. Eén van de redenen om te gastbloggen is om via een groot platform meer bekendheid te genereren voor ons bedrijf. Dat werkt goed, aangezien mijn naam boven én onder elk artikel dat ik schrijf staat.
Dagelijks zie ik bezoekers binnenkomen op mijn website via mijn gastblogs. Gastbloggen werkt dus erg goed als je je blog wilt promoten.
Laat een inhoudelijke reactie achter om iemand te bedanken voor het schrijven van een nuttig stuk of reageer met een aanvulling op het artikel. Een reactie met een eigen mening doet het altijd goed. En aangezien de meeste reactiesystemen op blogs jouw website tonen is dit ook een mooie manier om aan meer traffic te komen.
Veel van de communicatie bij mij gaat via de mail. Daarom gebruik ik ook de handtekening onder mijn e-mails om mijn blog te promoten. En dan bedoel ik niet een link naar de blog, maar een link naar mijn laatst geschreven blog. Wacht, ik laat je even zien hoe mijn handtekening eruit ziet.
Net als de handtekening van jouw e-mail kun je ook jouw out of office reply gebruiken om jouw blog te promoten tijdens jouw afwezigheid. Op dit moment bent ik aan het genieten van mijn vakantie en hoop ik dat deze out of office reply voor extra traffic zorgt naar onze content:
Doe jij het anders of heb jij redenen om het helemaal niet te doen? Ik ben heel benieuwd hoe jij traffic genereert naar jouw blogs!
Wij zijn Brand New Journey. Een vèrrèkkes goed marketingbureau. Klaar voor het avontuur, ervaren en nieuwsgierig. Stop met zoeken, hier zijn wij. En wij weten de weg.
Dit gebeurt er nadat je aanvraag is verstuurd:
1) We bellen om je aanvraag samen door te nemen
2) We plannen een vrijblijvend gesprek in om even kennis te maken
3) We maken een offerte die volledig past bij jouw wensen
4) Na akkoord gaan we direct aan de slag
6 comments. Leave new
Dan laat ik gelijk maar eens een reactie achter. Maar ik vind de handtekening wel een goede, die gebruik ik nog niet!
[…] Content promoten doen wij zo […]
[…] het maar. Nu begint het werk pas. Na publicatie komt promotie, anders leest niemand het artikel. Op deze 6 manieren bijvoorbeeld. Maar zo zijn er nog veel meer manieren te bedenken. Hoe dat in z’n werk gaat lees je later. Wil […]
[…] Het wegblijven van bezoek kan natuurlijk verschillende redenen hebben, maar misschien ligt het aan jouw website. Is de website wel aantrekkelijk genoeg? En laadt hij snel, zodat de bezoeker niet uit verveling wegklikt omdat het te laden te lang duurt? Misschien wordt de content wel niet goed opgepikt door Google, waardoor je niet vindbaar bent. Of valt er winst te behalen door de content beter te promoten. […]
[…] blog heeft het bedrijfsleven een marketingtool in handen om deze verhalen een podium te geven. En als de verhalen goed gepromoot worden, dan komt er vanzelf publiek naar het podium om de verhalen aan te […]
[…] Goede content verdient het om verspreid te worden, dus waarom die van jou niet? […]