073-3030457
checkin@brandnewjourney.nl
Facebook
Twitter
Google+
LinkedIn
Instagram
RSS
Brand New Journey
  • Wie we zijn
  • Wat we doen
  • Portfolio
  • Blog
  • Vacatures
  • Contact

5 manieren om e-mailmarketing professioneel om zeep te helpen

28 April 2016Rogier WesterinkWeb1 comment

E-mailmarketing is hét kanaal voor conversie. In online marketingland staat een e-mailmarketing campagne garant voor succes. Maar let wel: alleen als je het goed doet.

En om te weten of jij het goed doet is het leerzaam om eens te kijken naar hoe het absoluut niét moet.

In dit artikel geef ik je vijf tips om de conversie van je e-mailmarketing heel professioneel om zeep te helpen.

1. Stop teveel in één e-mail

Krijg je ze zelf weleens? E-mails met tien verschillende aanbiedingen en voor elke aanbieding weer een andere, schreeuwende afbeelding?

Bij zo’n e-mail heb ik geen idee waar ik naar moet kijken. Welke aanbieding is nou voor mij bedoeld? Als de afzender in plaats van één e-mail voor 10 aanbiedingen had de zender beter 10 verschillende e-mails kunnen maken.

Dan krijgt elke aanbieding de aandacht die het verdient.

2. Segmenteer je e-maillijst niet

Bikini

Vanmorgen zat er in mijn inbox een mail vol met aanbiedingen voor bikini’s en omslagdoeken. De perfecte aanbieding met dit weer, maar helaas voor de zender ben ik niet de juiste klant.

De afzender had zijn e-maillijst duidelijk niet gesegmenteerd. Jammer, want het kost niet veel moeite om te achterhalen dat ik een man ben en dus niet geïnteresseerd in bikini’s (om zelf te dragen dan).

Segmenteren gaat natuurlijk veel verder dan alleen selecteren op geslacht. Zo kun je ook kijken naar interesses of een geboortedatum. Je kunt zelfs segmenteren op basis van de laatste aankopen.

Alleen door je te verdiepen in de ontvanger, kun je relevante content aanbieden.

3. Doe niet aan A/B-testen

Weleens van A/B-testen gehoord? Het principe is heel simpel: je stuurt een e-mail (A) naar een klein gedeelte van de e-maillijst en je stuurt een variatie op die mail (B) naar een ander gedeelte.

Vervolgens kijk je welke e-mail de beste resultaten heeft (A of B).  Die mail stuur je naar de rest van de doelgroep.

Extra tip: kijk niet op Frankwatching voor 10 richtlijnen voor succesvol A/B-testen.

4. Stuur veel teveel e-mails

Elke dag een e-mail? Ik kan me niet voorstellen dat je zoveel te vertellen hebt. En ik kan me ook niet voorstellen dat iemand daar op zit te wachten. Het kan dus wel wat minder, want anders is de kans groot dat ik me heel snel ga uitschrijven.

Niemand zit te wachten op spam.

Spam

5. Stuur lekker weinig e-mails

Te veel stoort, maar te weinig vervreemd. Als ik nooit iets van je hoor, kan me ook bijna niet meer herinneren dat ik me ooit heb aangemeld jouw nieuwsbrief.

Wie ben jij ook alweer? Ik ken je in ieder geval niet goed genoeg om me nu ineens betrokken te voelen en te reageren. Had je maar iets vaker wat van je moeten laten horen.

Zo moet het dus niet

Nu weet je dus hoe het niet moet. Hoe je er heel gemakkelijk voor zorgt dat je de e-mailmarketing vlot om zeep helpt. Dus als je het nu precies andersom doet, ben je al een heel eind op de goede weg.

Wil je in vliegende vaart verder om het meeste uit je conversie te kunnen halen? Schrijf je dan in voor onze e-mailnieuwsbrief en ontvang interessante tips & trucs.

Tags: E-mail marketing, E-mail nieuwsbrieven
Previous post Waarom moet elk bedrijf een nieuwsbrief versturen? Next post Zo houd je hackers buiten: De beste security tips voor jouw website

Related Articles

Waarom een pubquiz onderdeel van onze marketing is

14 April 2017Martijn Bloksma

Wat is e-mailmarketing?

7 April 2016Martijn Bloksma

Wat zet je in een nieuwsbrief? 11 onderwerpen.

12 April 2016Martijn Bloksma

1 comment. Leave new

Je oude content hergebruiken: 21 manieren
30 May 2016 11:44

[…] 5 manieren om e-mailmarketing professioneel om zeep te helpen […]

Reply

Leave a Reply to Je oude content hergebruiken: 21 manieren Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Tags

beveiliging blog business bucket list cms content contentcreatie Content marketing Contentplanning content producer Content strategie Copywriting cultuur Development E-mail marketing E-mail nieuwsbrieven Emailmarketing evenement event headline hero hub Huisstijl hygiene Identiteit Infographic inspiratie instagram leads Logo persbericht podcast productiviteit security Social media Storytelling team tools traffic update verslag Visuals Webdesign Website weekendinspiratie wordpress

Hét marketingbureau in Den Bosch

Samen stippelen we de optimale route uit. We kijken naar de kracht van jouw merk, maar vooral ook naar je positie en je passagiers. Want wat gebeurt er om je merk heen? Waar zitten je klanten én hoe zorgen we daar voor meer interactie en beweging?

Recent Posts

  • Waar moet een goede website aan voldoen?
  • Een nieuwe website: Alles wat je moet weten
  • Hoe kies ik de juiste kleur voor mijn merk?
  • 7 tips om te starten met vloggen
  • Waarom wij zo van formats houden

Contacts

Brand New Journey B.V.
Europalaan 28D
5232 BC 's-Hertogenbosch

Kuiper 14
5253 RJ Nieuwkuijk
073-3030457
checkin@brandnewjourney.nl
KvK-nummer: 63353431
btw-nummer: 855199933B01
Algemene voorwaarden
Privacy verklaring
Wordpress Manual
Facebook
Twitter
Google+
LinkedIn
Instagram
© 2017 All rights reserved. Marketingbureau Brand New Journey B.V. uit Den Bosch