Brand New Journey

Great Place to Work (with)

By Martijn Bloksma

January 24, 2019

Rogier heeft altijd grote dromen:

“Ik wil dat er dranghekken komen te staan voor ons kantoor. Om al die mensen in bedwang te houden die bij ons willen werken.”

Jaja Rogier, helemaal goed. Droom jij maar lekker verder.

Drie jaar verder is dat wel de koers die we varen met Brand New Journey. Brand New Journey moet hét marketingbureau worden waar zowel nieuwe collega’s als potentiële opdrachtgevers voor de deur liggen te wachten op een kans.

Great Place to Work (with)

Vorig jaar november stelde Leo in Slack een vraag over de ‘Best Places to Work award’.

Het antwoord maakte me blij en gefrustreerd. Blij om te horen dat Brand New Journey een fijn bedrijf is om te werken, gefrustreerd omdat er blijkbaar verbeterpunten zijn. En juist die verbeterpunten zijn lastig te achterhalen.

En dat zette me aan het denken…

Wat moeten we doen om zo’n award te winnen? En dan gaat het natuurlijk niet om de award zelf (stiekem ook wel), maar over het proces en analyse. Want wat maakt nu zo’n Great Place to Work?

Daarom nam ik contact op met de organisatie achter de awards en vroeg naar de stappen. Het was een kort telefoongesprek. Met zeven mensen zijn we namelijk te klein, je moet minimaal met twintig man zijn.

Maar dat wil niet zeggen dat we daarop moeten wachten…

Goed werkgeverschap

Een Great Place to Work gaat over goed werkgeverschap. En dat is iets wat ieder bedrijf in mijn ogen zou moeten nastreven. Hoe groot of hoe klein je ook bent.

Daarom investeren wij een heel jaar om klaar te zijn voor de awards op het moment dat we groot genoeg zijn.

Nogmaals… het gaat hier niet om de awards, maar om de (extra) stappen die we moeten zetten voor goed werkgeverschap. En het inzicht in waar goed werkgeverschap nu in zit. Het is fijn om een richting te hebben.

Goede partner

In mijn ogen wordt goed werkgeverschap gevolgd door het zijn van een goede partner voor opdrachtgevers. Ik ben ervan overtuigd dat gelukkige medewerkers zorgen voor gelukkige opdrachtgevers. Andersom is geen garantie.

“Clients do not come first. Employees come first. If you take care of your employees, they will take care of the clients.” ― Richard Branson

Investeren in bedrijfscultuur

Ik ben ontzettend trots op de cultuur bij ons, blij met waar we staan. Maar ik heb er wel ontzettend veel zin in om doorgezaagd te worden. Aan de tand gevoeld te worden. Waar piept en kraakt het? Waar kan het beter? Waar moet het beter?

2019 wordt het jaar dat we onze bedrijfscultuur naar het volgende niveau gaan tillen. En alles wat we onderweg leren delen we hier. Volg je ons?

Podcast – The Greatest

Volg onze reis ook via onze podcast The Greatest.