Grappig feitje: Er zijn twee keer meer Nerf Guns op kantoor dan mensen.
Ander grappig feitje: Iedere dag rennen wij, als een stel kleine kinderen, achter elkaar aan om even stoom af te blazen.
Nerf Guns worden regelmatig gezien als kinderspeelgoed. Bij ons liggen ze open en bloot op kantoor, terwijl ze daar eigenlijk helemaal niet thuishoren.
Waarom niet? Vijf redenen.
Mijn N-Strike Elite Hyperfire Blaster schiet vijf pijltjes per seconde. Er gaan 25 pijltjes in het magazine, wat dus betekent dat ik na 5 seconde door mijn ammunitie heen ben. En dus pijltjes moet gaan rapen.
25 pijltjes rapen, betekent 25 keer squaten. Je kunt je voorstellen dat de meeste van ons daar zonder Nerf gun anders niet aan toe zouden komen.
Bah, lachen. Dat hoort toch helemaal niet op een kantoor? Daar moet gewerkt worden. Nog een reden om geen Nerf gun aan te schaffen op de zaak.
Regelmatig belandt er een pijltje in een kop thee of bij iemand op z’n gezicht. Lachen, gieren, brullen is het dan, om daarna weer verder te gaan met de dag.
Je moet ervan houden.
Een dag niet geschoten, is een dag niet geleefd. En telkens komt er iemand op kantoor met een nieuwe gun. Eentje die harder, verder of beter schiet.
Het is ontzettend verslavend, elke maand komt er wel weer een nieuw geweer op de markt.
Waar ik mijn pijlen op heb gericht? De N-Strike MEGA Mastodon. De grootste gun op de markt, schiet volautomatisch 24 MEGA darts. En ziet er ook nog eens super vet uit.
Ik draaf door, ik weet het… Nerf guns zijn verslavend, punt gemaakt denk ik.
Nog zoiets. Dit zag ik van tevoren helemaal niet aankomen.
Alle klanten die bij ons op kantoor komen vinden de guns leuk. Klanten stappen de drempel over, zien er één liggen en lopen met een big smile verder.
“Ik durf het bijna niet te vragen, maar mag ik even?”
Structureel lopen onze besprekingen uit hier op kantoor en klanten blijven terugkomen. Steeds vaker vinden overleggen bij ons plaats op kantoor in plaats van bij de klant.
De laatste reden om niet aan Nerf guns te beginnen. Toen ik met de eerste lading geweren aankwam dacht ik dat het hoofdzakelijk een mannen-dingetje zou zijn. Dat de lol er snel vanaf zou zijn en we snel weer verder gingen met ons leven.
Maar helaas. De vrouwelijke helft van ons kantoor doet ook vrolijk mee. Sterker nog, die zijn misschien nog wel het fanatiekst.
Inmiddels hebben we onze eerste ‘serieuze’ uitdaging ontvangen…
Samen stippelen we de optimale route uit. We kijken naar de kracht van jouw merk, maar vooral ook naar je positie en je passagiers. Want wat gebeurt er om je merk heen? Waar zitten je klanten én hoe zorgen we daar voor meer interactie en beweging?
7 comments. Leave new
Die champagne gaat nog n keer om! 🙂
Onmogelijk! Inmiddels kunnen wij heel goed richten…
…. de meeste kunnen goed richten 🙂
Mijn dino-skelet gaat er wel vaak aan – maar misschien hoort dat niet thuis op een kantoor 🙂
Hebben jullie ook open dagen? Ik kom graag een keertje langs 😉
[…] om je heen. Kies een voorwerp uit de ruimte. Dat kan een pen zijn, een foto, een paperclip, een nerfgun, een biertje, de hond. Nou ja, het lijkt me duidelijk. Het kan van alles […]
[…] jullie weten houden we van lol maken. We hebben niet voor niets ieder een eigen nerfgun op kantoor en halen de leukste kantoorgrappen met elkaar uit. Grappig om te zien dat deze video’s ook altijd […]