073-3030457
checkin@brandnewjourney.nl
Facebook
Twitter
Google+
LinkedIn
Instagram
RSS
Brand New Journey
  • Wie we zijn
  • Wat we doen
  • Portfolio
  • Blog
  • Vacatures
  • Contact
Nerf gun op kantoor

5 redenen waarom Nerf Guns absoluut niet op kantoor thuishoren

27 January 2017Martijn BloksmaBrand New Journey7 comments

Grappig feitje: Er zijn twee keer meer Nerf Guns op kantoor dan mensen.

Ander grappig feitje: Iedere dag rennen wij, als een stel kleine kinderen, achter elkaar aan om even stoom af te blazen.

Nerf Guns worden regelmatig gezien als kinderspeelgoed. Bij ons liggen ze open en bloot op kantoor, terwijl ze daar eigenlijk helemaal niet thuishoren.

Waarom niet? Vijf redenen.

1. We krijgen teveel beweging

Mijn N-Strike Elite Hyperfire Blaster schiet vijf pijltjes per seconde. Er gaan 25 pijltjes in het magazine, wat dus betekent dat ik na 5 seconde door mijn ammunitie heen ben. En dus pijltjes moet gaan rapen.

25 pijltjes rapen, betekent 25 keer squaten. Je kunt je voorstellen dat de meeste van ons daar zonder Nerf gun anders niet aan toe zouden komen.

Rogier met Nerf Gun op kantoor

2. Er wordt teveel gelachen

Bah, lachen. Dat hoort toch helemaal niet op een kantoor? Daar moet gewerkt worden. Nog een reden om geen Nerf gun aan te schaffen op de zaak.

Regelmatig belandt er een pijltje in een kop thee of bij iemand op z’n gezicht. Lachen, gieren, brullen is het dan, om daarna weer verder te gaan met de dag.

Je moet ervan houden.

3. Het is verslavend

Een dag niet geschoten, is een dag niet geleefd. En telkens komt er iemand op kantoor met een nieuwe gun. Eentje die harder, verder of beter schiet.

Het is ontzettend verslavend, elke maand komt er wel weer een nieuw geweer op de markt.

Waar ik mijn pijlen op heb gericht? De N-Strike MEGA Mastodon. De grootste gun op de markt, schiet volautomatisch 24 MEGA darts. En ziet er ook nog eens super vet uit.

Ik draaf door, ik weet het… Nerf guns zijn verslavend, punt gemaakt denk ik.

4. Klanten vinden ons leuk

Nog zoiets. Dit zag ik van tevoren helemaal niet aankomen.

Alle klanten die bij ons op kantoor komen vinden de guns leuk. Klanten stappen de drempel over, zien er één liggen en lopen met een big smile verder.

“Ik durf het bijna niet te vragen, maar mag ik even?”

Structureel lopen onze besprekingen uit hier op kantoor en klanten blijven terugkomen. Steeds vaker vinden overleggen bij ons plaats op kantoor in plaats van bij de klant.

5. Iedereen doet mee

De laatste reden om niet aan Nerf guns te beginnen. Toen ik met de eerste lading geweren aankwam dacht ik dat het hoofdzakelijk een mannen-dingetje zou zijn. Dat de lol er snel vanaf zou zijn en we snel weer verder gingen met ons leven.

Maar helaas. De vrouwelijke helft van ons kantoor doet ook vrolijk mee. Sterker nog, die zijn misschien nog wel het fanatiekst.

Nerfgun op kantoor

Update

Inmiddels hebben we onze eerste ‘serieuze’ uitdaging ontvangen…

Tags: cultuur
Previous post Ons reisverslag van 2016 Next post Ik ben Linde Ploegmakers en dit is wat ik doe

Related Articles

Ons Onboarding Programma: Onze 9 Monkey Milestones

2 May 2019Martijn Bloksma

Waarom een pubquiz onderdeel van onze marketing is

14 April 2017Martijn Bloksma
Experimenteren met organisatiecultuur

Experimenteren als onderdeel van de organisatiecultuur

7 February 2019Martijn Bloksma

7 comments. Leave new

Loes van den Berg
27 January 2017 16:15

Die champagne gaat nog n keer om! 🙂

Reply
Martijn Bloksma
27 January 2017 16:20

Onmogelijk! Inmiddels kunnen wij heel goed richten…

Reply
Rogier Westerink
27 January 2017 16:26

…. de meeste kunnen goed richten 🙂

Reply
Marrie
27 January 2017 16:35

Mijn dino-skelet gaat er wel vaak aan – maar misschien hoort dat niet thuis op een kantoor 🙂

Reply
Stefan
30 August 2017 11:08

Hebben jullie ook open dagen? Ik kom graag een keertje langs 😉

Reply
Zo brainstormen wij: 6 manieren - Brand New Journey
1 November 2017 09:12

[…] om je heen. Kies een voorwerp uit de ruimte. Dat kan een pen zijn, een foto, een paperclip, een nerfgun, een biertje, de hond. Nou ja, het lijkt me duidelijk. Het kan van alles […]

Reply
Dit hebben we geleerd van een kwartaal vloggen
23 April 2020 17:15

[…] jullie weten houden we van lol maken. We hebben niet voor niets ieder een eigen nerfgun op kantoor en halen de leukste kantoorgrappen met elkaar uit. Grappig om te zien dat deze video’s ook altijd […]

Reply

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Tags

beveiliging blog business bucket list cms content contentcreatie Content marketing Contentplanning content producer Content strategie Copywriting cultuur Development E-mail marketing E-mail nieuwsbrieven Emailmarketing evenement event headline hero hub Huisstijl hygiene Identiteit Infographic inspiratie instagram leads Logo persbericht podcast productiviteit security Social media Storytelling team tools traffic update verslag Visuals Webdesign Website weekendinspiratie wordpress

Hét marketingbureau in Den Bosch

Samen stippelen we de optimale route uit. We kijken naar de kracht van jouw merk, maar vooral ook naar je positie en je passagiers. Want wat gebeurt er om je merk heen? Waar zitten je klanten én hoe zorgen we daar voor meer interactie en beweging?

Recent Posts

  • Waar moet een goede website aan voldoen?
  • Een nieuwe website: Alles wat je moet weten
  • Hoe kies ik de juiste kleur voor mijn merk?
  • 7 tips om te starten met vloggen
  • Waarom wij zo van formats houden

Contacts

Brand New Journey B.V.
Europalaan 28D
5232 BC 's-Hertogenbosch

Kuiper 14
5253 RJ Nieuwkuijk
073-3030457
checkin@brandnewjourney.nl
KvK-nummer: 63353431
btw-nummer: 855199933B01
Algemene voorwaarden
Privacy verklaring
Wordpress Manual
Facebook
Twitter
Google+
LinkedIn
Instagram
© 2017 All rights reserved. Marketingbureau Brand New Journey B.V. uit Den Bosch
Wij gebruiken cookies om onze bezoekers de beste ervaring te bieden op onze website.Melding niet meer tonenLees meer