073-3030457
checkin@brandnewjourney.nl
Facebook
Twitter
Google+
LinkedIn
Instagram
RSS
Brand New Journey
  • Wie we zijn
  • Wat we doen
  • Portfolio
  • Blog
  • Vacatures
  • Contact

Waarom moet elk bedrijf een nieuwsbrief versturen?

21 April 2016Rogier WesterinkWeb1 comment

Een digitale e-mailnieuwsbrief versturen is misschien wel de eenvoudigste manier om contact te onderhouden met klanten. Ook jouw bedrijf kan haar producten en diensten zo onder de aandacht brengen van bestaande en nieuwe klanten. En houden natuurlijk.

Veel mensen twijfelen of het wel nut heeft om een nieuwsbrief te versturen. Ze vragen zich af of (potentiële) klanten wel zitten te wachten op een nieuwsbrief. Misschien twijfel jij ook wel aan de toegevoegde waarde van een e-mailnieuwsbrief?

Zelf ben ik helemaal om. Ik geloof, nee ik weet, dat het slim is om een nieuwsbrief in te zetten. Tenminste… als je de nieuwsbrief met veel zorg en aandacht samenstelt en rekening houdt met de ontvanger.

Een nieuwsbrief versturen is erg effectief

Verstuur jij nog geen nieuwsbrief? Dan is dat een gemiste kans. Uit het Nationaal E-mail Onderzoek 2015 blijkt dat de nieuwsbrief nog steeds erg effectief is. Een nieuwsbrief is voor veel bedrijven dé laagdrempelige marketingtool om in te zetten.

Door de nieuwsbrief slim in te richten en te versturen bereik je de juiste doelgroep met de juiste boodschap op het juiste moment. En dat voor minder geld en in minder tijd dan met andere kanalen.

Resultaten van een Qlettr campagne.

Resultaten van een Qlettr campagne.

Leer in 30 dagen, hoe jij e-mailmarketing in kunt zetten en maak voor dezelfde periode gebruik van Qlettr, onze e-mailmarketing tool.

7 redenen om een e-mailnieuwsbrief in te zetten

  1. Het is relatief goedkoop. Vergelijk het maar eens met een DM naar hetzelfde bestand.
  2. Het klantenbestand wordt optimaal benut voor retentie (klantbehoud).
  3. Met een nieuwsbrief kun je de content op je website extra onder de aandacht brengen.
  4. Klanten blijven op de hoogte en zien dat als een service met toegevoegde waarde.
  5. Met een nieuwsbrief kun je snel inspelen op de actualiteiten.
  6. Jij en jouw bedrijf blijven op het netvlies van de klant.
  7. Je kunt jouw kennis delen en je zo positioneren als expert.

Een relatie opbouwen met je klanten

Door een nieuwsbrief op de juiste manier in te zetten, bouw je een relatie op met de ontvangers. Hierdoor leren ze jouw bedrijf steeds beter kennen, ze raken vertrouwd met je diensten en expertises en weten ze wat ze aan je hebben. Ze weten ook genoeg om juist jouw bedrijf aan te bevelen bij hun relaties.

Prospect worden klanten en klanten worden ambassadeurs.

Download hier ons e-book met 100+ e-mailnieuwsbrieven

Tags: E-mail marketing, E-mail nieuwsbrieven
Previous post Wat zet je in een nieuwsbrief? 11 onderwerpen. Next post 5 manieren om e-mailmarketing professioneel om zeep te helpen

Related Articles

Wat is e-mailmarketing?

7 April 2016Martijn Bloksma

5 manieren om e-mailmarketing professioneel om zeep te helpen

28 April 2016Rogier Westerink

Waarom een pubquiz onderdeel van onze marketing is

14 April 2017Martijn Bloksma

1 comment. Leave new

E-mail Marketing, een vergeten tool – Anna Helena Naus
25 November 2016 23:25

[…] Westerink, Rogier – Brand New Journey, Waarom moet elk bedrijf een nieuwsbrief versturen? (21-… […]

Reply

Leave a Reply to E-mail Marketing, een vergeten tool – Anna Helena Naus Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Tags

beveiliging blog business bucket list cms content contentcreatie Content marketing Contentplanning content producer Content strategie Copywriting cultuur Development E-mail marketing E-mail nieuwsbrieven Emailmarketing evenement event headline hero hub Huisstijl hygiene Identiteit Infographic inspiratie instagram leads Logo persbericht podcast productiviteit security Social media Storytelling team tools traffic update verslag Visuals Webdesign Website weekendinspiratie wordpress

Hét marketingbureau in Den Bosch

Samen stippelen we de optimale route uit. We kijken naar de kracht van jouw merk, maar vooral ook naar je positie en je passagiers. Want wat gebeurt er om je merk heen? Waar zitten je klanten én hoe zorgen we daar voor meer interactie en beweging?

Recent Posts

  • Waar moet een goede website aan voldoen?
  • Een nieuwe website: Alles wat je moet weten
  • Hoe kies ik de juiste kleur voor mijn merk?
  • 7 tips om te starten met vloggen
  • Waarom wij zo van formats houden

Contacts

Brand New Journey B.V.
Europalaan 28D
5232 BC 's-Hertogenbosch

Kuiper 14
5253 RJ Nieuwkuijk
073-3030457
checkin@brandnewjourney.nl
KvK-nummer: 63353431
btw-nummer: 855199933B01
Algemene voorwaarden
Privacy verklaring
Wordpress Manual
Facebook
Twitter
Google+
LinkedIn
Instagram
© 2017 All rights reserved. Marketingbureau Brand New Journey B.V. uit Den Bosch