073-3030457
[email protected]
Facebook
Twitter
LinkedIn
YouTube
Instagram
RSS
Brand New Journey
  • Diensten
  • Cases
  • Blog
  • Over
  • Vacatures
    • Marketing Creative
  • Contact
  • Offerte aanvragen

Show Your Work: 10 Manieren om je Creativiteit met de Wereld te delen

15 December 2021Martijn BloksmaContent, Martijn BloksmaNo comments

Wil je een betere marketeer worden? Ben je op zoek naar manieren om jouw marketingvaardigheden te verbeteren? Om slimmer te werken in plaats van harder? Zo ja, lees dan verder.

In zijn boek ‘Show Your Work: 10 Manieren om je Creativiteit met de Wereld te delen’, geeft Austin Kleon nuttige adviezen over hoe je op creatieve manieren in contact kunt komen met potentiële klanten.

Dit artikel behandelt enkele van de belangrijkste punten uit het boek voor marketeers.

Over de auteur Austin Kleon

Austin Kleon is een schrijver die het internet in korte tijd veroverde met zijn korte, bondige en informatieve blog posts.

Hij schrijft over onderwerpen als creativiteit, zaken, en manieren om je leven ten volle te leven.

Zijn schrijfstijl is informeel maar toch grondig – hij behandelt de basis in detail zonder dat je overweldigd wordt. Zijn blogs zijn fijn om te lezen, en dat geldt al helemaal voor zijn boeken.

Show Your Work in 1 zin

Austin Kleon’s boek Show Your Work helpt mensen hun ideeën te delen, voor zichtbaarheid en nieuwe klanten.

Top 5 quotes uit Building a StoryBrand

  1. “Make stuff you love and talk about stuff you love and you’ll attract people who love that kind of stuff. It’s that simple.”
  2. “The worst troll is the one that lives in your head.”
  3. “Become a documentarian of what you do.”
  4. “Once a day, after you’ve done your day’s work, go back to your documentation and find one little piece of your process that you can share.”
  5. “If you want people to know about what you do and the things you care about, you have to share.”

5 punten om te onthouden uit Show Your Work

1. Denk in processen, niet in producten

Processen zijn de manier waarop je denkt, doet, en voelt.

Lezen over en kijken naar de manier waarop je tot een eindproduct komt, is veel interessanter dan simpelweg dat eindproduct laten zien.

Voorbeeld: Wij kunnen een website delen die klaar is en daar een staande ovatie voor ontvangen.

Of we nemen ons publiek mee in delen van het proces:

  • Wireframe
  • Eerste copy
  • Elementen uit het design
  • Stukje van de code
  • Testen
  • Het eindresultaat

We laten zien hoe we tot die website gekomen zijn.

“It’s not about the destination. It’s about the journey.”

2. Deel elke dag iets kleins

Als je kijkt naar het proces voor een website, dan kun je zo tien dingen verzinnen die je gedurende dat proces kunt delen met je publiek.

Doe dat ook voor je andere werkzaamheden en je kunt makkelijk iedere dag iets kleins delen.

Voorbeeld: Even terug naar die website. Een aantal kleine dingen die we kunnen delen tijdens dat proces:

  • Foto of video van de eerste brainstorm
  • Eerste ontwerpen
  • Blog: waar letten we op tijdens de bouw van een website?

3. Vertel verhalen

Met verhalen en storytelling krijgen klanten de mogelijkheid om een diepere band met jouw merk te krijgen.

Verhalen prikkelen de verbeelding en dat zorgt voor herkenning.

“Hey, dat had ik kunnen zijn.” of

“Dat zou ik ook wel willen.”

Een goed verhaal raakt.Het roept krachtige emoties op zoals ambitie, geluk, angst of verlangen. Een goed verhaal maakt van een websitebezoeker een klant voor het leven.

Lees ook onze review van Building a StoryBrand als je inspirerende merkverhalen wilt vertellen.

4. Maak het niet te gek

Word geen menselijke spammer zegt Kleon zelf.

Zoek naar een gezonde balans tussen hamsteren (proces voor jezelf houden) en spammen (alles delen).

Als je die balans hebt gevonden lever je een bijdrage en blijf je interessant.

5. Consistentie is key

“De mensen die hun ambities verwezenlijken, zijn heel vaak gewoon degenen die het lang genoeg volhouden,” schrijft Kleon in zijn boek.

De meeste artiesten ken je van hun hits. Of het nu muzikanten zijn, schilders of fotografen. Wat je vaak niet ziet is het werk dat tussen de hits is verzet.

Beyoncé stond bijvoorbeeld met 23 singles in de Nederlandse Top 40. In totaal heeft ze 207 songs opgenomen.

Show Your Work

Marketing hoeft niet ingewikkeld te zijn.

In feite zou het heel natuurlijk moeten zijn als je in processen denkt en niet in producten.

Om marketinginspanningen zo eenvoudig mogelijk te maken, probeer dan te documenteren wat je elke dag doet en de klant volgt dan vanzelf.

Laat ons weten hoe we kunnen helpen!

SEO

Title:

Show Your Work van Austin Kleon [Boek Review]

Description:

 

 

 

Tags: show your work
Previous post Wat is een merkstrategie? Next post Het Cheerleader Effect: Waarom ik nooit meer alleen op de foto ga

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Tags

beveiliging blog business bucket list cms content contentcreatie Content marketing Contentplanning content producer Content strategie Copywriting cultuur Development E-mail marketing E-mail nieuwsbrieven evenement event headline hero hr hub hygiene Identiteit Infographic inspiratie instagram leads Logo marketing persbericht podcast productiviteit security Social media Storytelling team tools traffic update verslag Visuals Webdesign Website weekendinspiratie wordpress

Contact

Brand New Journey B.V.
Europalaan 28D
5232 BC 's-Hertogenbosch
073-3030457
[email protected]
KvK-nummer: 63353431
btw-nummer: 855199933B01

Handig

  • Wie we zijn
  • Blog
  • Werken bij Brand New Journey
  • Algemene voorwaarden
  • Privacy verklaring
  • WordPress manual
  • Offerte aanvragen
Facebook
Twitter
LinkedIn
YouTube
Instagram

Hét marketingbureau van Den Bosch

Wij zijn Brand New Journey. Een vèrrèkkes goed marketingbureau. Klaar voor het avontuur, ervaren en nieuwsgierig. Stop met zoeken, hier zijn wij. En wij weten de weg.

© 2022 All rights reserved. Marketingbureau Brand New Journey B.V. uit Den Bosch
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

 

 

Dit gebeurt er nadat je aanvraag is verstuurd:

1) We bellen om je aanvraag samen door te nemen

2) We plannen een vrijblijvend gesprek in om even kennis te maken

3) We maken een offerte die volledig past bij jouw wensen

4) Na akkoord gaan we direct aan de slag