073-3030457
[email protected]
Facebook
Twitter
LinkedIn
YouTube
Instagram
RSS
Brand New Journey
  • Diensten
  • Cases
  • Blog
  • Over
  • Vacatures
    • Marketing Creative
  • Contact
  • Offerte aanvragen
Waarom bloggen

Waarom zou je zakelijk bloggen? 7 Redenen

28 March 2019Martijn BloksmaContent1 comment

Bloggen is ons werk. In de eerste plaats voor onze opdrachtgevers, maar zeker ook voor Brand New Journey zelf.

Maar waarom is het zo interessant voor zakelijk Nederland om te gaan bloggen? Wat zijn daar nou de voordelen van?

Dit zijn de zeven voordelen van bloggen die wij ervaren. Voor onszelf en onze klanten:

1. Beter vindbaar

Je bent beter te vinden. Af en toe worden we uit het niets gebeld, omdat iemand een blog via Google vond. We worden niet alleen gevonden als Brand New Journey, maar juist op de onderwerpen waar we over schrijven. Onze artikelen geven antwoorden op vragen, die mensen online stellen. Zoals bijvoorbeeld de vraag Wat zijn leads?. Dit is nog steeds de best scorende blog.

En vergis je niet … ook journalisten houden van Google. Zo sprak ik laatst bijvoorbeeld met BNR Nieuwsradio naar aanleiding van een blog die ik een paar jaar geleden publiceerde over vroeg opstaan.

2. Kennis delen

Wij delen onze kennis graag. En we adviseren opdrachtgevers dat ook te doen. Wees niet bang om kennis ‘gratis weg te geven’.

Wij geloven erin dat het begint met elkaar helpen. Een potentiële klant heeft een vraag en tikt die in op Google. Als jouw bedrijf laat zien kennis te hebben van dat probleem, en vertelt wat het doet om het op te lossen. Stijg je in de achting van die anonieme Googelaar. Je draagt een oplossing aan. En wees niet bang dat de lezers er zelf vandoor gaan met jouw kennis. Want erover lezen is nog iets heel anders dan het ook daadwerkelijk uitvoeren.

3. Expertstatus stijgt

Je hoeft echt geen jaren universiteit te doorlopen om expert te worden. Waarschijnlijk ben jij al expert. Je bent tenslotte dagelijks met je vak bezig. En wie kan beter uitleggen wat jouw bedrijf doet dan degenen die er dagelijks mee bezig zijn?

Jij en je medewerkers hebben kennis en ervaring over onderwerpen die te maken hebben met jullie werkzaamheden. Door tijd te investeren in het delen van deze kennis, kan dat wel eens leiden tot een expertstatus.

Juist bedrijven die zich in een niche bevinden, of een product verkopen waar weinig over bekend is, kunnen hier heel goed gebruik van maken. Als er weinig te vinden is over jouw product of dienst, moet je zorgen dat er over geschreven wordt. Zo blogden we Streamads de top 3 van Google in.

4. Boost voor netwerk

Echt hoor. Ons netwerk groeit als een dolle. Iedere dag mogen we weer nieuwe bezoekers verwelkomen op onze website.

Het netwerk groeit op verschillende manieren. Soms krijgen we telefonische een aanvraag, dan weer via de mail en een dag later hebben we nieuwe inschrijvingen voor onze e-mailnieuwsbrief. Ieder nieuw contact is goed voor nieuwe kansen.

5. Van lezer naar klant

De kennis die je deelt, vertelt veel over je dienstverlening. En door deze te verspreiden laat je zien wat je kunt en weet. En zo komen we bij BNJ onder andere aan nieuwe opdrachtgevers. Wij kunnen jou natuurlijk wel vertellen hoe je moet bloggen, maar als we er zelf niets van bakken… Waarom zou je ons dan inhuren om je te helpen met jouw blog?

6. Proeftuin

Wij kunnen jou helpen met bloggen, maar we moeten wel weten wat werkt. En waar kunnen we dat mooier uitproberen dan op onze eigen website? Welke koppen werken? Worden longreads goed gelezen? Doordat we altijd toegang hebben tot onze eigen analytics, kunnen we precies zien wat wel en niet werkt.

7. Social media content

Het is leuk dat we een Instagram account hebben en dat we actief zijn met onze Facebookpagina, maar als we daar niets te melden hebben dan blijft het erg stil. Natuurlijk is er altijd content van anderen, maar het is natuurlijk veel sterker om eigen content te delen. En daar is ons blog perfect voor!

Redenen genoeg om te starten met een zakelijke blog. Wij plukken er in ieder geval dagelijks de vruchten van.

Maar waarom blog jij? Of waarom blog jij niet? Heb ik je enthousiast kunnen maken om te gaan bloggen? Of heb je nog wat duwtjes nodig, voordat het zover is?

Tags: blog, content, update
Previous post Contentstrategie in 2022: Wat zijn jouw goede voornemens? Next post Experts interviewen: 5 tips voor jou

Related Articles

De simpele contentstrategie die wel scoort: hero, hub, hygiene [3H-model]

7 July 2022Martijn Bloksma

Waarom is visuele content nu zo belangrijk?

25 October 2017Judith van Boxtel
Wat is contentmarketing?

Alles wat je Moet Weten over Contentmarketing in 2022

24 August 2021Martijn Bloksma

1 comment. Leave new

21 redenen om vandaag eens geen nieuwe content te creëren
31 August 2021 21:41

[…] Waarom zou je zakelijk bloggen? 7 Redenen […]

Reply

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Tags

beveiliging blog business bucket list cms content contentcreatie Content marketing Contentplanning content producer Content strategie Copywriting cultuur Development E-mail marketing E-mail nieuwsbrieven evenement event headline hero hr hub hygiene Identiteit Infographic inspiratie instagram leads Logo marketing persbericht podcast productiviteit security Social media Storytelling team tools traffic update verslag Visuals Webdesign Website weekendinspiratie wordpress

Contact

Brand New Journey B.V.
Europalaan 28D
5232 BC 's-Hertogenbosch
073-3030457
[email protected]
KvK-nummer: 63353431
btw-nummer: 855199933B01

Handig

  • Wie we zijn
  • Blog
  • Werken bij Brand New Journey
  • Algemene voorwaarden
  • Privacy verklaring
  • WordPress manual
  • Offerte aanvragen
Facebook
Twitter
LinkedIn
YouTube
Instagram

Hét marketingbureau van Den Bosch

Wij zijn Brand New Journey. Een vèrrèkkes goed marketingbureau. Klaar voor het avontuur, ervaren en nieuwsgierig. Stop met zoeken, hier zijn wij. En wij weten de weg.

© 2022 All rights reserved. Marketingbureau Brand New Journey B.V. uit Den Bosch
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

 

 

Dit gebeurt er nadat je aanvraag is verstuurd:

1) We bellen om je aanvraag samen door te nemen

2) We plannen een vrijblijvend gesprek in om even kennis te maken

3) We maken een offerte die volledig past bij jouw wensen

4) Na akkoord gaan we direct aan de slag