073-3030457
checkin@brandnewjourney.nl
Facebook
Twitter
Google+
LinkedIn
Instagram
RSS
Brand New Journey
  • Wie we zijn
  • Wat we doen
  • Portfolio
  • Blog
  • Vacatures
  • Contact

Wat is e-mailmarketing?

7 April 2016Martijn BloksmaWeb1 comment

“Leuk, laten we afspreken en een kop koffie drinken!” Een kort en bondige reactie op de mail die ik eerder deze week verstuurde. Ik werk met handige tools en daardoor staat er binnen een paar tellen een afspraak in onze agenda’s.  Ik zet e-mailmarketing op een persoonlijke en directe manier in om de contacten aan te halen met potentiële klanten. Voor mij werkt dat snel en efficiënt.

Ik ga regelmatig naar netwerkbijeenkomsten. Daar kom ik ook mensen tegen die ik beter wil leren kennen. Gewoon eens een keer koffie drinken en praten over wat ons bezig houdt. Wie weet waar we elkaar mee kunnen helpen.

Eerder deze week stuurde ik met Qlettr – onze e-mailmarketing tool – een uitnodiging naar zestien mensen. Al binnen twee dagen zag ik de resultaten:

  • 11 mensen openden de mail.
  • 3 mensen kwam een afspraak nu niet uit, maar willen later graag afspreken.
  • 5 mensen planden direct een afspraak in mijn agenda.

E-mailmarketing Qlettr

In een volgend artikel zal ik stap voor stap laten zien hoe ik dit doe, maar nu sta ik eerst graag stil bij wat e-mailmarketing voor ons betekent. Dat het veel meer is dan het versturen van nieuwsbrieven en maandelijkse aanbiedingen. Het is voor mij een manier om direct in contact te komen met mensen die mij verder kunnen helpen. En dat wil jij toch ook?

Download hier ons e-book met meer dan 100 verschillende nieuwsbrieven. Instant inspiratie.

Wat is e-mailmarketing?

Eigenlijk kun je iedere e-mail die je naar een potentiële of huidige klant stuurt zien als e-mailmarketing. Toch kan het specifieker. Een aantal veel gehoorde doelen:

  • Verbeteren van de relatie van een onderneming met zijn huidige of oude klanten.
  • Vergroten van klantloyaliteit en herhaalaankopen.
  • Nieuwe klanten werven of om oude klanten overtuigen opnieuw te kopen.

E-mailmarketing is wat mij betreft het ideale middel om je bestaande klanten op de hoogte te houden van de nieuwste ontwikkelingen. Maar ook om nieuwe klanten aan te trekken.

Zo houd je ze op de hoogte van nieuwe producten of acties. Maar je kunt een e-mailcampagne ook inzetten om kennis te delen.

Op deze manier benader je jouw doelgroep op een laagdrempelige manier.

Wat kun je met e-mailmarketing?

Met e-mailmarketing kun je jouw doelgroep direct bereiken. Simpeler kan bijna niet. Je verstuurt een e-mail en deze komt terecht in de inbox van de ontvanger. Net zo eenvoudig als het versturen van een ansichtkaart. Alleen dan veel goedkoper en sneller.

Buiten de kosten en de snelheid zijn er nog meer voordelen. Hieronder staan nog 7 voordelen die wij vaak terug krijgen van onze klanten.

Download hier ons e-book met meer dan 100 verschillende nieuwsbrieven. Instant inspiratie.

7 voordelen e-mailmarketing

  1. Je kunt jouw inspanningen volledig meetbaar maken.
  2. Je bereikt de juiste persoon op het juiste moment met de juiste boodschap.
  3. Je kunt jouw mailings volledig personaliseren.
  4. Je hebt zelf alle vrijheid in de vormgeving en uitstraling van jouw campagne.
  5. E-mailmarketing werkt heel goed samen met andere kanalen.
  6. Met een campagne kun je de gegevens van jouw klanten verrijken.
  7. Jouw conversie krijgt een flinke boost.

Nadelen e-mailmarketing

Natuurlijk is het niet alleen rozengeur en maneschijn. Er zijn namelijk ook nadelen.

Helaas wordt e-mailmarketing vaak misbruikt om mee te spammen. Hierdoor krijgt het een slechte naam in de marketingmix.

Als je herhaaldelijk dezelfde boodschap verstuurt naar jouw klanten gaan ze jou ook zien als spammer en dat wil je natuurlijk voorkomen.

Kies dus voor de frequentie die past bij jouw bedrijf en varieer geregeld met de content.

Wil jij aan de slag met e-mailmarketing?

Tags: E-mail marketing, E-mail nieuwsbrieven
Next post Wat zet je in een nieuwsbrief? 11 onderwerpen.

Related Articles

5 manieren om e-mailmarketing professioneel om zeep te helpen

28 April 2016Rogier Westerink

Wat zet je in een nieuwsbrief? 11 onderwerpen.

12 April 2016Martijn Bloksma

11 top tips voor e-mailmarketing

28 April 2020Rogier Westerink

1 comment. Leave new

E-mail Marketing – Anna Helena Naus
21 October 2016 14:52

[…] Bloksma, Martijn. Brand New Journey, Wat is e-mailmarketing? (07-04-2016) https://brandnewjourney.nl… […]

Reply

Leave a Reply to E-mail Marketing – Anna Helena Naus Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Tags

beveiliging blog business bucket list cms content contentcreatie Content marketing Contentplanning content producer Content strategie Copywriting cultuur Development E-mail marketing E-mail nieuwsbrieven Emailmarketing evenement event headline hero hub Huisstijl hygiene Identiteit Infographic inspiratie instagram leads Logo persbericht podcast productiviteit security Social media Storytelling team tools traffic update verslag Visuals Webdesign Website weekendinspiratie wordpress

Hét marketingbureau in Den Bosch

Samen stippelen we de optimale route uit. We kijken naar de kracht van jouw merk, maar vooral ook naar je positie en je passagiers. Want wat gebeurt er om je merk heen? Waar zitten je klanten én hoe zorgen we daar voor meer interactie en beweging?

Recent Posts

  • Waar moet een goede website aan voldoen?
  • Een nieuwe website: Alles wat je moet weten
  • Hoe kies ik de juiste kleur voor mijn merk?
  • 7 tips om te starten met vloggen
  • Waarom wij zo van formats houden

Contacts

Brand New Journey B.V.
Europalaan 28D
5232 BC 's-Hertogenbosch

Kuiper 14
5253 RJ Nieuwkuijk
073-3030457
checkin@brandnewjourney.nl
KvK-nummer: 63353431
btw-nummer: 855199933B01
Algemene voorwaarden
Privacy verklaring
Wordpress Manual
Facebook
Twitter
Google+
LinkedIn
Instagram
© 2017 All rights reserved. Marketingbureau Brand New Journey B.V. uit Den Bosch