073-3030457
checkin@brandnewjourney.nl
Facebook
Twitter
Google+
LinkedIn
Instagram
RSS
Brand New Journey
  • Wie we zijn
  • Wat we doen
  • Portfolio
  • Blog
  • Vacatures
  • Contact

Doe meer in 2 uur dan anderen in een dag | Weekendinspiratie S02E04

28 February 2020Martijn BloksmaBrand New JourneyNo comments

Content reviewen met je opdrachtgever? LinkedIn voorzien van opgemaakte tekstkunstwerken? Kleurenschema’s lenen van de grootste artiesten uit de geschiedenis? Ik zocht online weer de mooiste inspiratie voor jou om je dit weekend niet te vervelen. Leer trouwens ook hoe je in 2 uur meer gedaan krijgt dan de meeste mensen in een dag.

Mis geen enkele aflevering en schrijf je in op onze nieuwsbrief.

1. Samen content reviewen met je opdrachtgever doe je zo

Wij produceren aan de lopende band content voor onze opdrachtgevers. Uiteraard gaat er niets online voordat de content gereviewd en akkoord is. Om samen met de opdrachtgever deze check te doen volgen we de vijf stappen uit dit artikel van Coschedule.

  1. Bepaal de stakeholders – Wie moeten er wat vinden van de content?
  2. Maak het proces duidelijk – Bij ons leeft dit proces in Asana als een checklist. Alle content krijgt dezelfde aandacht
  3. Schets de tijdlijn – Maak een duidelijke planning, zodat iedereen weet wanneer wat af moet zijn
  4. Pak je brand guide erbij – Zorg ervoor dat alle content past bij het merk
  5. Maak het schaalbaar – In Asana hebben we een template met het proces, zodat we deze eenvoudig kunnen kopieëren

The Best Content Review and Approval Process to Eliminate Errors

2. Tekstopmaak voor LinkedIn en andere social media

Persoonlijk ben ik er niet zo van, maar ik kan me voorstellen dat het voor sommige merken wel fijn is om het te kunnen gebruiken; Tekstopmaak op social media. Schuingedrukte woorden bijvoorbeeld. Of juist dikgedrukt.

Standaard kan het niet op de verschillende kanalen, maar met een omweg kan iedereen een feestje maken van zijn tekst.

Het is heel simpel:

  • Ga naar LingoJam.com
  • Scroll een stukje naar beneden
  • Kies voor Cursive Text voor schuingedrukt
  • Kies voor Bold Text Generator voor dikgedrukt
  • Of kies voor Fancy Text Generator als je helemaal los wilt gaan

Nogmaals: ik ben geen fan, maar misschien omdat ik nog geen goede toepassing heb gezien van deze tekstopmaak.

Laat het mij weten als jij denkt wel het verschil te kunnen maken!

3. Kleurschema’s geïnspireerd door de grootste artiesten uit de geschiedenis

Als marketeer of ontwerper heb je regelmatig inspiratie nodig voor nieuwe kleurschema’s. Of je werkt aan een klein project als een poster of een uitnodiging, of bezig bent met iets groters zoals een website of een nieuwe merkidentiteit. Inspiratie is altijd welkom.

Waar ga je heen voor inspiratie? Af en toe is het fijn om even van de gebaande weg te stappen en te kijken hoe de groten der aarde het deden. En met groten der aarde bedoel ik artiesten als Dali, da Vinci en Michelangelo.

Ontwerper en kleurenthousiast Ryan McGuire heeft een samengestelde verzameling kleurenpaletten gemaakt op basis van ‘meesterwerken van’ s werelds grootste kunstenaars ‘. De website heeft de toepasselijke naam Color Lisa.

4. Leer een back flip dit weekend

Een van mijn favoriete Youtube kanalen is het kanaal van Yes Theory.

De content van Yes Theory is fris, authentiek en professioneel. In iedere video doen de makers een oproep tot een positieve en ruimdenkende levensstijl.

Klinkt vaag? Check hun laatste video dan, waarin Matt de uitdaging aangaat om in 72 uur een back flip te leren.

Als dit niet inspireert, dan weet ik het ook niet meer.

5. Implementeer volgende week deep work voor maximale productiviteit

‘Krijg meer gedaan in 2 uur, dan de meeste mensen in een dag’. Dat wil iedereen toch?

Maar hoe dan?

Het antwoord is deep work. Een bepaalde periode full focus, zonder afleiding werken aan je taken.

Dit artikel van RescueTime legt goed uit wat afleidingen doen met jouw productiviteit:

  • Tussen taken wisselen: zelfs switchen tussen jouw mailbox en je huidige taak kan 20% van jouw productiviteit opslokken.
  • Focus herwinnen: ons brein kan niet constant schakelen tussen taken. Sommige onderzoeken zeggen dat het tot 23 minuten kan duren om je opnieuw te focussen na een onderbreking.
  • Productiviteitsschande: we denken 46,9% van onze dagen aan iets anders dan wat we momenteel aan het doen zijn. Als je jouw aandacht op deze manier verdeelt, duren taken langer en heb je altijd het gevoel meer te doen.

How to get more done in 2 hours than most people do in a day

Meer weten over deep work? Dan raad ik je aan om het gelijknamige boek te lezen. Zelf heb ik de audioversie geluisterd op Audible.

Op de hoogte blijven van de nieuwste inspiratie?

Schrijf je dan in op onze nieuwsbrief

Tags: weekendinspiratie
Previous post 6 goede redenen om met Brand New Journey samen te werken Next post Zo schrijf je een Coronabeleid | Weekendinspiratie S02E05

Related Articles

Zo schrijf je een Coronabeleid | Weekendinspiratie S02E05

13 March 2020Martijn Bloksma

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Tags

beveiliging blog business bucket list cms content contentcreatie Content marketing Contentplanning content producer Content strategie Copywriting cultuur Development E-mail marketing E-mail nieuwsbrieven Emailmarketing evenement event headline hero hub Huisstijl hygiene Identiteit Infographic inspiratie instagram leads Logo persbericht podcast productiviteit security Social media Storytelling team tools traffic update verslag Visuals Webdesign Website weekendinspiratie wordpress

Hét marketingbureau in Den Bosch

Samen stippelen we de optimale route uit. We kijken naar de kracht van jouw merk, maar vooral ook naar je positie en je passagiers. Want wat gebeurt er om je merk heen? Waar zitten je klanten én hoe zorgen we daar voor meer interactie en beweging?

Recent Posts

  • Waar moet een goede website aan voldoen?
  • Een nieuwe website: Alles wat je moet weten
  • Hoe kies ik de juiste kleur voor mijn merk?
  • 7 tips om te starten met vloggen
  • Waarom wij zo van formats houden

Contacts

Brand New Journey B.V.
Europalaan 28D
5232 BC 's-Hertogenbosch

Kuiper 14
5253 RJ Nieuwkuijk
073-3030457
checkin@brandnewjourney.nl
KvK-nummer: 63353431
btw-nummer: 855199933B01
Algemene voorwaarden
Privacy verklaring
Wordpress Manual
Facebook
Twitter
Google+
LinkedIn
Instagram
© 2017 All rights reserved. Marketingbureau Brand New Journey B.V. uit Den Bosch