EPR Technopower is een heel bescheiden organisatie die (nog) niet genoeg laat zien dat ze prachtige, technisch zeer hoogwaardige dingen kan maken. Ze wil zichzelf daarom eens goed op de kaart zetten, zodat de uitstraling en het verhaal weer passen bij waar de organisatie voor staat en met een aanpak die versterkend werkt. EPR moet zich steviger en trotser in de markt zetten als dé partner voor de ontwerpende engineers van hightech bedrijven.
We beginnen bij het begin: eerst brengen we duidelijk in beeld wat EPR is. En wat niet. We starten met een sessie om de route in beeld te krijgen. Samen kleuren we de kaart in: de huidige beleving, de gewenste richting en identiteit, de kernwaarden, de ideale klant, het onderscheidende vermogen (en dus ook de te benutten) kansen en de bijpassende stijlen.
Het verhaal, de merkbelofte en de andere elementen die in het positioneringsdocument naar voren komen vertalen we naar een passende visuele identiteit, een nieuw logo en passende vormtaal. In het concept dat we daarbij uitrollen komen verhaal en beeldtaal samen.
We leveren een positionering- en een conceptdocument op dat als stevige basis dient voor alle volgende uitingen. Met deze heldere basisstukken kan EPR verder bouwen aan haar communicatie.
Verder verzorgen we ook nog het design van de nieuwe visitekaartjes en de powerpoint presentaties.
EPR heeft duidelijk gekozen voor een nieuwe richting. De toevoeging Technopower verdwijnt; in plaats daarvan wordt de officiële naam kortweg ‘EPR’ met als heldere toevoeging ‘engineering, production, repair & optimalisation’.
De merkbelofte is uitgesproken, de doelgroep is helder in beeld gebracht en de organisatie weet nu waar ze zich op gaat focussen in haar presentatie. EPR presenteert zich als proactieve, betrokken partij, als een echte partner voor de klant en haar ontwerpende engineers.
“Het was een uitdaging voor ons om een identiteit te vinden die aansluit bij de ambitie van onze organisatie. EPR is enorm aan het veranderen en daar hoorde ook een nieuwe presentatie bij. Wat wij een prestatie vonden van de mensen van Brand New Journey is dat ze zo snel een goed beeld van onze organisatie hadden én de kern wisten te raken. Met het concept bliezen ze ons echt omver; dat was exact wat we zochten.”
“We hebben het concept meteen door laten voeren in al onze uitingen: onze e-mailberichten, het briefpapier, visitekaartjes, de autobelettering, parkeerbordjes, vlaggen… overal zie je de nieuwe positionering en het opvallende logo terugkomen. Het versterkt het verhaal dat we vertellen over onze transitie van uitvoerende partij naar meedenkende partner. In het logo zie je ook twee E’s terug die in elkaar grijpen; onze engineers samen met de engineers van onze opdrachtgevers.”
“We krijgen terug dat mensen onze nieuwe uitstraling fris en onderscheidend vinden. Niet zo oubollig als de meeste technische bedrijven zich presenteren, maar meer gedurfd en ‘in your face’. En dat is mooi, want dat past ook perfect bij het bedrijf dat we nu worden.”
Dit gebeurt er nadat je aanvraag is verstuurd:
1) We bellen om je aanvraag samen door te nemen
2) We plannen een vrijblijvend gesprek in om even kennis te maken
3) We maken een offerte die volledig past bij jouw wensen
4) Na akkoord gaan we direct aan de slag