Al meer dan 25 jaar is PostNL exploitant van direct marketing. Ook onderzoekt ze de werking en het effect ervan nauwgezet; de organisatie is inmiddels een autoriteit op het gebied van ‘direct’. Maar dit is niet het beeld dat de meeste mensen van het bekende merk hebben.
PostNL wil de transitie maken van postbezorger naar kennispartner in resultaatgericht ondernemen.
We leveren content die bijdraagt aan de transitie van PostNL. Onze contentmakers interviewen daarvoor direct marketing experts bij PostNL. Deze interviews zetten ze om in aansprekende artikelen voor het zakelijk blog van PostNL. Daarnaast schrijven ze aanvullende blogs over onderwerpen binnen het kennisdomein van direct marketing.
We verzorgen meerdere keren een serie met blogs over onderwerpen zoals succesvolle calls to action, een sterke media mix, doelgroepen bepalen, personalisatie van mailings, de kracht van testen en het optimaliseren van kanalen.
Het gaat daarbij telkens om het informeren, inspireren en in beweging brengen van de lezers. Zodat zij het effect van direct marketing ‘zien’ en ook zelf toe willen gaan passen.
Met de blogs positioneren we PostNL als logische partner op het gebied van resultaatgerichte communicatie voor het MKB en de grootzakelijke markt. De blogs zijn een accelerator voor het genereren van leads en new business.
Denise van Iersel, Contentmarketeer PostNL
“Bij PostNL zijn we met een zakelijk blog gestart, omdat we erin geloven dat je klanten moet laten zien dat je ze begrijpt én dat je ze informatie met een toegevoegde waarde kunt geven. Veel mkb’ers zagen PostNL niet als logische partner voor direct marketing. Omdat we dat wel willen zijn, moeten we daar wat aan doen. We moeten ons meer laten zien.”
“Als toevoeging op onze campagnes willen we zorgen voor een continue stroom aan informatie. We willen eigenlijk altijd zichtbaar en relevant zijn met onze ‘always on’ strategie. Daar hebben we de persoonlijke verhalen van onze interne experts voor nodig. Om die verhalen voor de blogs op te halen schakelen we de mensen van Brand New Journey in. Ze weten de juiste vragen te stellen en het verhaal op papier te krijgen. Een aantal collega’s dacht vooraf ‘wat heb ik nu te vertellen’ en vond het spannend , maar op het moment dat hun blog eenmaal online staat zijn ze ontzettend trots. Het interview trekt ze echt over de streep om hun verhaal te doen en hun kennis en ervaring te delen.”
“Het traject met Brand New Journey zorgt voor continuïteit, structuur en focus. En dat is prettig. Mijn collega’s en ik hebben er zelf ook weinig werk aan. Ik stuur de direct marketing experts met een gerust hart door naar Brand New Journey; ik weet dat het toch wel goed komt. Het traject verloopt lekker snel en het kost ons weinig tijd. Brand New Journey helpt ons kennis en persoonlijkheid uit de organisatie te halen en ‘social content’ te creëren die beter scoort en beter wordt ontvangen. Echte verhalen van echte mensen werken nu eenmaal beter dan de promotieverhalen van een anonieme organisatie.”
Dit gebeurt er nadat je aanvraag is verstuurd:
1) We bellen om je aanvraag samen door te nemen
2) We plannen een vrijblijvend gesprek in om even kennis te maken
3) We maken een offerte die volledig past bij jouw wensen
4) Na akkoord gaan we direct aan de slag