Site icon Brand New Journey

Instagram zakelijk inzetten? 139 redenen [Infographic]

Thuis op de bank vind ik het heerlijk om door mijn Instagram timeline te scrollen. Lekker plaatjes kijken en af en toe de teksten eronder lezen. Het mooie van mijn timeline is dat ik alleen maar plaatjes voorbij zie komen van dingen die ik mooi vind.

Mooie auto’s bijvoorbeeld. En horloges en hamburgers.

Ook volg ik mijn vrienden daar en zie ik waar ze zich mee bezighouden. Daarnaast vind ik het vanuit een marketing oogpunt interessant om andere merken te volgen. Om te kijken wat zij posten en waar zijn Instagram voor inzetten.

Ik zie namelijk regelmatig dat Instagram overgeslagen wordt als marketingkanaal. En dat is zonde. Zeker vanwege de uitgebreide advertentiemogelijkheden.

Instagram als advertentiekanaal

De afgelopen jaren is de online advertentiemarkt enorm gegroeid. Logisch ook, het grootste gedeelte van de dag zijn we online. Advertenties zijn de laatste tijd veel slimmer geworden, steeds vaker worden ze niet eens meer ervaren als advertentie. Daarnaast groeit ook het aantal platformen waar je op kunt adverteren. Instagram is een mooi voorbeeld van zo’n platform.

Instagram, voorheen bedoelt om foto’s op te delen wordt op dit moment gezien als innovatief marketing kanaal. Zo kun je buiten Instagram om updates ‘inkopen’ bij influencers of direct inkopen bij Instagram als sponsored post.

Succesvolle Instagram campagnes

Recent deelde Website Builder interessante cijfers over het platform. Bijvoorbeeld dat 70% van de campagnes op Instagram ook daadwerkelijk een stijging in de online conversies en/of installaties van mobile apps laat zien. Klinkt goed toch?

Zakelijk gezien zien veel marketing managers het nut nog niet van Instagram, maar dit is onterecht:

Zoals je leest is Instagram zakelijk gezien erg interessant. Het is een innovatief platform met een groot bereik, waar veel gebeurt. Kijk maar naar de facts & figures in de infographic hieronder:

Exit mobile version