In Wij zijn Zuiderschans werken zorgorganisatie Van Neynsel en woningcorporatie Zayaz samen aan een nieuw soort woonomgeving voor 65-plussers in ‘s-Hertogenbosch-Zuid. Sommige mensen die er wonen zullen extra zorg nodig hebben, maar anderen niet. Ze beloven hun bewoners midden in de maatschappij te houden en ze kansen te geven op een rijk sociaal leven, ook als ze dementie hebben.
Deze sociale benadering dementie, een nieuwe zorgconcept, heeft veel voordelen voor de bewoners en een duidelijke missie voor het nieuwe team. Ze willen mensen aannemen op basis van hun vaardigheden, niet alleen omdat ze een (zorg)diploma hebben. Opleiden kan namelijk altijd nog hun eigen academie.
Spring marketing, een marketingbureau voor zorgorganisaties, kreeg de vraag om te helpen met de uitdaging om in korte tijd 60 nieuwe collega’s te werven. Daarmee werd de nieuwe zorglocatie in een keer van het hele team voorzien. Wij kregen vervolgens de vraag van Spring of we mee konden helpen.
Wij zijn Zuiderschans is onlangs gestart op een frisse locatie met een spannend nieuw concept – Sociale Aanpak Dementie. Dit plan is gebaseerd op het revolutionaire onderzoek van Anne-Mei Thé en haar bedrijf Tao of Care. Om de locatie te kunnen openen wilden ze in korte tijd 60 kandidaten aannemen. Zowel ervaren zorgmedewerkers als mensen zonder zorgachtergrond.
Spring Marketing stelde een nauwkeurig afgestemd plan op voor elk van de relevante persona’s en creëerde overtuigende communicatielijnen. Uiteindelijk maakten ze de campagne compleet met een effectieve mediastrategie om het bereik van elke aangesproken persona te maximaliseren.
Wij zorgden voor een passend, prikkelend en onderscheidend visueel communicatieconcept volgens ons Brand Sprint framework. Dat concept vertaalden we door naar een design voor de campagnewebsite en diverse middelen om de boodschap verder te verspreiden. De middelen bestonden onder andere uit social media content én offline middelen in lokale media zoals de Bossche Omroep.
In maart 2022 was er een toestroom van meer dan 300 belangstellenden in slechts 6 weken tijdens de eerste campagneperiode. Tijdens de zogenaamde #benjijzuiderschans-dagen kon iedereen kennismaken met het concept en de toekomstige collega’s. Deze kennismaking verliep zo goed dat alle vacatures snel werden ingevuld en de nieuwe locatie volgens planning geopend werd in de zomer van 2022.
Lees ook de case die ingestuurd is door Van Neynsel voor de Werf& Awards 2023.
Dit gebeurt er nadat je aanvraag is verstuurd:
1) We bellen om je aanvraag samen door te nemen
2) We plannen een vrijblijvend gesprek in om even kennis te maken
3) We maken een offerte die volledig past bij jouw wensen
4) Na akkoord gaan we direct aan de slag