Zwanenberg Advies bestaat al sinds 1960 en in de loop van de jaren heeft de organisatie een actieve ontwikkeling doorgemaakt. Zwanenberg Advies heeft ontzettend veel ervaring en deskundige mensen in huis die vertrouwd zijn met de uitdagingen waar ondernemers elke dag weer voor staan. Ze voelen zich persoonlijk betrokken bij hun klanten en willen het verschil maken. Door zich te blijven ontwikkelen en telkens weer met nieuwe, verrassende oplossingen te komen. Omdat Zwanenberg Advies toch nog te vaak wordt gezien als een – vertrouwd, maar niet uitdagend – boekhoudkantoor, is het tijd om de organisatie nu eens goed op de kaart te zetten.
We beginnen bij het begin: eerst brengen we duidelijk in beeld wat Zwanenberg is. En wat niet. Samen gaan we de verschillende onderdelen en/of (sub)merken in kaart brengen én inkleuren. We starten met een brainstormsessie en een serie interviews om de onderdelen en keuzes in beeld te krijgen. De resultaten vormen het startpunt voor de verdere inkleuring van de positionering. Tijdens een tweede sessie brengen we de verschillende én overlappende inzichten en ideeën bij elkaar. Samen kleuren we de kaart verder in: de huidige beleving van de verschillende onderdelen, de gewenste richting en identiteit, de kernwaarden, de ideale klant, het onderscheidende vermogen (en dus ook de te benutten) kansen en de bijpassende stijlen.
We vertalen de positionering door naar een overkoepelend concept met een helder verhaal en een aangescherpte huisstijl. In de volledig nieuwe site komt alles samen – dit vormt het vertrekpunt voor de verdere communicatie en het vormgeven aan de ambitie.
Zwanenberg Advies heeft de basiselementen in handen om zich beter naar buiten én binnen te kunnen profileren. Er ligt een duidelijke en richtinggevende lijn. Daarmee kan Zwanenberg Advies nu ook verder de diepte in en inhoudelijk werk maken haar nieuwe gezicht.
“Het beeld dat mensen van ons hebben is heel wisselend. Sommige klanten zien ons nog echt als boekhouder en dan verbazen ze zich als wij laten zien dat we verder kijken en met ze meedenken. Andere klanten zien ons al echt als bedrijfsadviseur en daar werken we ook actief mee met het optimaliseren van de organisatie.”
“We onderscheiden ons niet met onze jaarrekeningen, wel met onze cultuur. We zijn laagdrempelig en passen ons aan de klant aan. Bij ons zit er een mens tegenover je in plaats van iemand in een ‘bankpak’. Dat is ook ontzettend belangrijk nu we ons nog meer willen profileren als sparringpartner, omdat het dan nog meer om het persoonlijke contact gaat. De menselijke factor, de klik met de klant… dat is nu de basis van onze succes. We zijn er voor de klant, we bellen ook zomaar eens om te vragen hoe het gaat, ze kunnen op aandacht rekenen, op een kopje koffie en de telefoon die vriendelijk opgenomen wordt. Dat karakter mogen we niet verliezen.”
“We moeten onze rol als sparringpartner verder ontwikkelen en uitrollen. Daarbij is het belangrijk dat we een goed totaalproduct kunnen leveren, dat we waar nodig kunnen doorverwijzen én dat (potentiële) klanten dat ook van ons weten. We stonden nog niet voldoende bekend als bedrijfsadviseur. De positionering en conceptontwikkeling van Brand New Journey vormen al een belangrijke eerste stap. Nu gaan we samen met ze op pad om onze succes verder uit te kunnen rollen.”
Dit gebeurt er nadat je aanvraag is verstuurd:
1) We bellen om je aanvraag samen door te nemen
2) We plannen een vrijblijvend gesprek in om even kennis te maken
3) We maken een offerte die volledig past bij jouw wensen
4) Na akkoord gaan we direct aan de slag