Site icon Brand New Journey

Ik ben Rogier Westerink en dit is wat ik doe

Rogier Westerink

 

Rogier koos heel bewust voor de kans die ‘Brand New Journey’ heet. Hij werkt namelijk graag naar een resultaat toe. Dat past hem goed als commerciële ondernemer. Rogier ziet online communicatie nooit als een doel, maar als een middel om het doel van de klant te bereiken. Het werken vanuit co-creatie: samen met de klant, maar ook samen met experts als daardoor het resultaat groter wordt of sneller wordt behaald.

Onze Online Strateeg en Astronaut is buitenaards goed thuis in het groeiende universum van online marketing en strategie. Tijd om hem even terug op aarde te roepen om zichzelf voor te stellen.

Functie: Online Strateeg

Nevenfunctie: Astronaut

Een woord dat jouw werk beschrijft: Passievol

Wat heb jij met Brand New Journey?

Ik ben ervan overtuigd dat we met de 4 founders van marketingbureau Brand New Journey gezamenlijk goud in handen hebben. Onze gecombineerde inhoudelijke kennis en gedeelde passie en visie zorgen voor de nodige toegevoegde waarde voor onze klanten, maar ook voor Brand New Journey. De reis waar we voor kozen biedt zoveel kansen en mogelijkheden dat we voorlopig nog niet klaar zijn. We ontwikkelen ons zelf, onze klanten, diensten en vooral nieuwe proposities. Dat kan je niet alleen en zou je ook niet moeten willen.

Zonder welke tools, software en apps kun je echt niet?

Ik gebruik veel tools. Heb je even?

Op mijn desktop maak ik voornamelijk veel gebruik van de diensten van Google. Deze software gebruik ik regelmatig:

  1. Kiwi for Gmail voor mijn email. Dat is Gmail maar dan in een native app. Werkt heerlijk en ik kan in 1 app meerdere accounts beheren zonder heel moeilijk te doen om te wisselen van accounts.
  2. Google Drive voor de opslag (en delen) van documenten intern en extern met klanten/partners.
  3. Voor mijn agenda maken we ook gebruik van Google, maar dan in combinatie met Sunrise.
  4. Adobe Creative Cloud met o.a. Dreamweaver, Photoshop en InDesign staat dagelijks open voor webdevelopment.
  5. Daarnaast staat ook Evernote standaard open om alle aantekeningen en notities in bij te houden. Met Evernote kan ik deze eenvoudig synchroniseren met alle andere devices zoals de iphone en ipad.
  6. Sinds kort gebruiken we voor de interne communicatie Slack. Hiermee kunnen we chatten, maar ook documenten delen.
  7. Met 1password beheer ik alle wachtwoorden en inlog gegevens die ik overal en op elk device terug kan vinden.
  8. Net als Martijn luister ik via Spotify naar mijn speellijsten die ik ook offline in de auto afluister. Zo heb ik altijd mijn favoriete muziek in de buurt. Alleen is niet iedereen daar altijd even blij mee, gezien mijn muziekkeuze. Maar dat is geheel wederzijds!

Op mijn iPhone en iPad maak ik voornamelijk gebruik van:

  1. Gmail app voor e-mail.
  2. Sunrise voor de agenda.
  3. De Google Drive app.
  4. De standaard social media apps (zoals Facebook, Twitter, Instagram en LinkedIn).
  5. Feedly gebruik ik voor het volgen van alle nieuwsbronnen.
  6. Als ik iets wil delen online gebruik ik Buffer. Deze app gebruiken we om content te verzamelen en te delen op onze social media kanalen.
  7. Mijn taken houd ik bij met gTasks Pro (i.c.m. Google tasks), maar hier ben ik nog niet happy mee en zoek nog naar een goede oplossing.
  8. Hetzelfde geldt voor Google Chrome. Het is een praktische browser met een handige favorietenbalk en veel extensies, alleen ontzettend traag. Recent ben ik overgestapt naar Safari en dat is precies het tegenovergestelde. Erg snel, maar niet praktisch. Ik ben er dus nog niet over uit, net als Marrie.

En dan natuurlijk mijn nieuwe aanwinst: de Apple Watch. Hierop bekijk ik makkelijk en snel meldingen en informatie zonder elke keer op mijn telefoon te hoeven kijken.

Hoe ziet jouw werkplek eruit?

Mijn werkplek is net een cockpit. Zo heb ik al mijn devices binnen handbereik. Zo heb ik overzicht en kan ik ook snel dingen testen op verschillende schermformaten en browsers. Daarnaast vind ik het wel mooi staan. Er staat zelfs nog een printer, maar die heb ik alleen vanwege de  scanner. Ik print eigenlijk niets meer en werk voor 99% digitaal. Die ene procent zijn snelle aantekeningen of post-its met ideeën en to-do’s.

Waar luister je naar tijdens het werken?

In de ochtend luister ik graag naar Radio 538 met Evers staat op en een half uurtje heerlijke foute muziek. Daarna schakel ik snel over naar popmuziek, dance en af en toe van die foute Nederlandstalige nummers. Mijn muzieksmaak is dus erg breed. Op dit moment luister ik veel naar de afspeellijst op Spotify van Die Verrückte Halbe Stunde.

Jouw favoriete drank onder werktijd?

Koffie, koffie en nog eens koffie. En aan het einde van de dag een ‘frissie’ zoals cola of sinas.

Zonder koffie ben ik niet makkelijk voor mijn omgeving. Daarnaast is koffie voor mij een manier om business te doen. Het begint namelijk altijd met een kop koffie om te bespreken wat iemand wil. Koud bellen voor een afspraak wordt vaak niet gewaardeerd, terwijl het veel toegankelijker is om iemand uit te nodigen voor een bakkie koffie. En mooie opdrachten beginnen toch altijd met een eerste afspraak.

Het beste advies dat jij als ondernemer hebt gekregen?

Dat zijn drie adviezen waar ik mezelf dagelijks aan probeer te herinneren:

  1. Doe de dingen waar je je passie in kwijt kan, daar krijg je namelijk energie van en dat ga je uitstralen. Mijn persoonlijke doel is dan ook om alleen maar dingen te doen die ik leuk vind. Dat lukt niet altijd even goed, maar veel niet leuke dingen kan je ook weer uitbesteden zodat ik mijn tijd weer kan besteden aan de dingen ik leuk vind én waar ik goed in ben. Daarmee behaal je ook weer meer rendement.
  2. Het andere advies was om een lange termijn visie/doel te hebben en juist te focussen op de stappen die je nodig hebt om daar te komen en niet in één stap naar dat einddoel. Maak kleinere stappen en gaandeweg kom je er vaak ook achter dat je je einddoel misschien wel wat moet bijstellen (omdat de markt, je klanten, jijzelf of je bedrijf aan het veranderen is)
  3. Hocus, pocus, focus. Ondanks dat het heel erg lastig is om te kiezen en daarmee focus aan te brengen in je business is het van essentieel belang. Kies een paar zaken uit waar je goed in bent, waar je je passie in kwijt kan en ga die heel goed doen. Ik koos ervoor om tóch alles te doen, zodat er vanzelf zaken af vielen. Zo kreeg ik focus.

Waar kun je je écht druk om maken?

Helaas om heel veel en daar kan ik me dan ook weer druk om maken. Waar ik echt niet tegen kan, is onrecht en mensen die niet eerlijk zijn. Die me dan bewust een oor aan proberen te naaien. Ik kan me daar jaren later nog steeds kwaad om maken. Dat vind ik wel jammer, het kost me namelijk veel energie en die stop ik liever in positieve dingen.

Hoe ziet Brand New Journey er over vijf jaar uit?

Over vijf jaar is Brand New Journey een toonaangevend bureau waar Nederland niet omheen kan. Dan zijn we het gaafste bedrijf om voor te werken en elke keer als wij een vacature plaatsen moeten we dranghekken voor de deur zetten om alle sollicitanten te handelen. Ondanks dat we nu nog niet zo heel groot zijn, zijn we wel al heel bewust bezig met onze cultuur, de cultuur waardoor we hier zelf zo graag werken. We vinden het belangrijk dat iemand met een glimlach opstaat en het fijn vind om naar z’n werk te gaan.

Een klant merkt dat namelijk ook en omdat we ook topkwaliteit leveren werkt hij graag met ons. Privé en zakelijk vervaagt, maar de focus (hé, daar istie weer) ligt juist op de mix tussen fun en keihard werken. Blije mensen werken namelijk harder op de momenten dat het nodig is. Daar leggen we nu al de fundering voor.

Wie moet volgende week deze vragen beantwoorden?

De keuze is reuze… Evelien dus 😉

Welke vraag wil je haar dan graag stellen?

Wat maakt in jouw ogen een goede (zoniet de perfecte) ondernemer? Wat moet je zijn/kunnen om een top-ondernemer te worden?

Exit mobile version