Site icon Brand New Journey

Journey. Brand New Journey. License to be awesome

James Bond

Het zou ons niet misstaan denk ik. De mannen in smoking en de dames in galajurken. Armed and dangerous gaan wij op avontuur voor onze opdrachtgevers. We wringen ons in onmogelijke bochten en zetten onze creativiteit én charmes in om het onmogelijke mogelijk te maken.

Team Brand New Journey heeft alles in huis om de missie te doen slagen. Alle expertises zijn binnen handbereik. Geen reis is ons te ver en geen opdracht is ons te gek. Als team klaren wij de klus.

Want wij zijn Journey. Brand New Journey. En wij hebben a license to be awesome.

Waar gaat dit over? Ik hoor het je denken.

Collega Marrie daagt mij uit via Slack:


En elke kans om over bikini babes, gadgets en Brand New Journey te schrijven grijp ik met beide handen aan.

De aanleiding van deze challenge? Gisteren was ik samen met mijn vrouw bij de premiere van Spectre de nieuwe James Bond film in het Theater aan de Parade. In Nederland werd gisteren de film voor het eerst getoond. Het Theater aan de Parade stond door een live-stream met Pathé Tuschinski in contact met de rode loper waar onder andere Bond-acteurs Léa Seydoux en Dave Bautista voorbij kwamen.

Over de film zelf ga ik het hier niet hebben, daar kan ik kort over zijn: Deze film móet je zien!

James Bond en Brand New Journey

Maar terug naar de challenge van Marrie. “Een blog over de parallellen tussen BNJ en de Brand New Bondfilm”. Eitje. Die zijn er genoeg.

Wij gaan ook undercover

Net als James Bond gaan wij geregeld undercover. Wij kruipen in de huid van onze klanten en in de huid van hun klanten. De enige manier om daar aansluiting te vinden, is door te denken zoals zij denken, te voelen zoals zijn zich voelen en te zien zoals zij zien. Wij worden onderdeel van onze opdrachtgever en niemand prikt onze cover door.

Veiligheid staat hoog in het vaandel

Onze trouwe 007 doet er alles aan om de veiligheid van zijn land te bewaren. Voor onze klanten doen wij hetzelfde. Een paar weken geleden kwamen er een aantal kwetsbare plekken in WordPress naar boven. De klanten waarvoor wij een WordPress website hebben gebouwd, zijn direct gewaarschuwd en het probleem is verholpen.

Heb jij ook een WordPress website? Deze maand waarschuwt Wordfence voor lekken in deze plugins:

We love gadgets

Wij zijn gek op gadgets. Tenminste… als ze ons leven beter maken. En dat kan natuurlijk op verschillende manieren. Dat zit hem soms in slimme software waarmee we sneller met de klant kunnen schakelen. Of een snellere laptop om mee te werken. Dat soort dingen.

Natuurlijk vallen onze gadgets in het niet bij die van James Bond. Deze blog van Numrush wrijft het er nog even extra in. Zij hebben alle films nog eens gekeken en de 73 coolste James Bond gadgets op een rijtje gezet. Mijn persoonlijke favoriet? De onzichtbare Aston Martin Vanquish uit Die Another Day.

Strategie is erg belangrijk

Je ziet het misschien niet, maar James Bond gaat heel strategisch te werk. Hij is zijn tegenstander vaak een aantal stappen voor. In ons werk hebben wij ook veel te maken met strategie. Op basis van de doelen van onze opdrachtgever ontwikkelen wij een strategie. Dat kan een contentstrategie zijn, of algemener nog een marketing communicatie strategie. Van daaruit bepalen we de kanalen, middelen en de doelstellingen.

Maar improviseren soms nog belangrijker

In sommige gevallen voldoet een strategie niet. Dan moet het mean en lean. Dan moeten we het doen met de middelen die voor handen zijn. Net als James Bond gaan we deze uitdagingen niet uit de weg. We inventariseren wat we hebben en zetten dat in voor een zo goed mogelijk resultaat. Ken je MacGyver nog met zijn zakmes, aansteker en kauwgom? Dat niveau van improviseren haalt het beste in ons naar boven.

De juiste woorden

Gisteren sprak James Bond de juiste woorden tegen Lucia Sciarra, gespeeld door Monica Bellucci. Bond had net haar man vermoord en op de begrafenis confronteerde hij haar met haar mans verleden als huurmoordenaar. Met precies de juiste woorden werd de rouwende weduwe een dampende minnares. Het vinden van die juiste woorden is een belangrijk onderdeel van ons werk. Om van folder lezer website bezoekers te maken en om website bezoekers klanten te maken. Onze copy afdeling zorgt voor de juiste woorden op het juiste moment.

En de juiste Bond babes natuurlijk

Natuurlijk. Het toetje voor het einde. Wij, en nu spreek ik in ieder geval voor mezelf, zijn fan van Bond babes.

Daarom ben ik blij met de verkiezing van de mooiste Bond-girl van FHM. En ik ben het ook eens met de vrouwen in de top drie. Hoewel ik persoonlijk de eerste en de derde plek om zou draaien.

Update: Ik heb er dit weekend nog eens goed over nagedacht en dit is mijn nieuwe top 3:

James Bond. Het is tijd voor een nieuwe reis. Step aside. Wij zijn Journey. Brand New Journey en wij hebben a license to be awesome.

Exit mobile version