Content reviewen met je opdrachtgever? LinkedIn voorzien van opgemaakte tekstkunstwerken? Kleurenschema’s lenen van de grootste artiesten uit de geschiedenis? Ik zocht online weer de mooiste inspiratie voor jou om je dit weekend niet te vervelen. Leer trouwens ook hoe je in 2 uur meer gedaan krijgt dan de meeste mensen in een dag.
Mis geen enkele aflevering en schrijf je in op onze nieuwsbrief.
1. Samen content reviewen met je opdrachtgever doe je zo
Wij produceren aan de lopende band content voor onze opdrachtgevers. Uiteraard gaat er niets online voordat de content gereviewd en akkoord is. Om samen met de opdrachtgever deze check te doen volgen we de vijf stappen uit dit artikel van Coschedule.
- Bepaal de stakeholders – Wie moeten er wat vinden van de content?
- Maak het proces duidelijk – Bij ons leeft dit proces in Asana als een checklist. Alle content krijgt dezelfde aandacht
- Schets de tijdlijn – Maak een duidelijke planning, zodat iedereen weet wanneer wat af moet zijn
- Pak je brand guide erbij – Zorg ervoor dat alle content past bij het merk
- Maak het schaalbaar – In Asana hebben we een template met het proces, zodat we deze eenvoudig kunnen kopieëren
The Best Content Review and Approval Process to Eliminate Errors
2. Tekstopmaak voor LinkedIn en andere social media
Persoonlijk ben ik er niet zo van, maar ik kan me voorstellen dat het voor sommige merken wel fijn is om het te kunnen gebruiken; Tekstopmaak op social media. Schuingedrukte woorden bijvoorbeeld. Of juist dikgedrukt.
Standaard kan het niet op de verschillende kanalen, maar met een omweg kan iedereen een feestje maken van zijn tekst.
Het is heel simpel:
- Ga naar LingoJam.com
- Scroll een stukje naar beneden
- Kies voor Cursive Text voor schuingedrukt
- Kies voor Bold Text Generator voor dikgedrukt
- Of kies voor Fancy Text Generator als je helemaal los wilt gaan
Nogmaals: ik ben geen fan, maar misschien omdat ik nog geen goede toepassing heb gezien van deze tekstopmaak.
Laat het mij weten als jij denkt wel het verschil te kunnen maken!
3. Kleurschema’s geïnspireerd door de grootste artiesten uit de geschiedenis
Als marketeer of ontwerper heb je regelmatig inspiratie nodig voor nieuwe kleurschema’s. Of je werkt aan een klein project als een poster of een uitnodiging, of bezig bent met iets groters zoals een website of een nieuwe merkidentiteit. Inspiratie is altijd welkom.
Waar ga je heen voor inspiratie? Af en toe is het fijn om even van de gebaande weg te stappen en te kijken hoe de groten der aarde het deden. En met groten der aarde bedoel ik artiesten als Dali, da Vinci en Michelangelo.
Ontwerper en kleurenthousiast Ryan McGuire heeft een samengestelde verzameling kleurenpaletten gemaakt op basis van ‘meesterwerken van’ s werelds grootste kunstenaars ‘. De website heeft de toepasselijke naam Color Lisa.
4. Leer een back flip dit weekend
Een van mijn favoriete Youtube kanalen is het kanaal van Yes Theory.
De content van Yes Theory is fris, authentiek en professioneel. In iedere video doen de makers een oproep tot een positieve en ruimdenkende levensstijl.
Klinkt vaag? Check hun laatste video dan, waarin Matt de uitdaging aangaat om in 72 uur een back flip te leren.
Als dit niet inspireert, dan weet ik het ook niet meer.
5. Implementeer volgende week deep work voor maximale productiviteit
‘Krijg meer gedaan in 2 uur, dan de meeste mensen in een dag’. Dat wil iedereen toch?
Maar hoe dan?
Het antwoord is deep work. Een bepaalde periode full focus, zonder afleiding werken aan je taken.
Dit artikel van RescueTime legt goed uit wat afleidingen doen met jouw productiviteit:
- Tussen taken wisselen: zelfs switchen tussen jouw mailbox en je huidige taak kan 20% van jouw productiviteit opslokken.
- Focus herwinnen: ons brein kan niet constant schakelen tussen taken. Sommige onderzoeken zeggen dat het tot 23 minuten kan duren om je opnieuw te focussen na een onderbreking.
- Productiviteitsschande: we denken 46,9% van onze dagen aan iets anders dan wat we momenteel aan het doen zijn. Als je jouw aandacht op deze manier verdeelt, duren taken langer en heb je altijd het gevoel meer te doen.
How to get more done in 2 hours than most people do in a day
Meer weten over deep work? Dan raad ik je aan om het gelijknamige boek te lezen. Zelf heb ik de audioversie geluisterd op Audible.
Op de hoogte blijven van de nieuwste inspiratie?
Schrijf je dan in op onze nieuwsbrief