073-3030457
checkin@brandnewjourney.nl
Facebook
Twitter
Google+
LinkedIn
Instagram
RSS
Brand New Journey
  • Wie we zijn
  • Wat we doen
  • Portfolio
  • Blog
  • Vacatures
  • Contact

5 redenen waarom e-mailmarketing het wint van social media

19 July 2017Rogier WesterinkContent1 comment

Voordat jullie de hooivorken en zeisen te voorschijn halen: Ik houd van social media! Een groot deel van mijn tijd breng ik online door en ook veel van onze business haal ik via deze kanalen binnen.

Maar toch… Als je een vergelijking gaat maken tussen e-mailmarketing en social. Dan kan er toch maar 1 de winnaar zijn. En dat is in mijn ogen toch echt e-mailmarketing.

En wel om de volgende 5 redenen.

1. De cijfers liegen niet

Uit onderzoek blijkt dat 60% van de online marketeers meer vertrouwen heeft in e-mailmarketing dan in social media.

Uit onderzoek van McKinsey&Company blijkt dat e-mail maar liefst 40x meer effectiever is om nieuwe klanten te werven dan Facebook en Twitter samen. E-mail blijft effectief.

2. E-mail is persoonlijk

Het aantal niet-relevante en onpersoonlijke e-mails wordt steeds minder. Tegenwoordig worden e-mails voorzien van een persoonlijke boodschap en relevante content. Geautomatiseerd natuurlijk, we weten de verzamelde data goed te gebruiken.

Ik weet natuurlijk niet hoe het met jou zit, maar ik haat mails met niet-relevante inhoud. Het personaliseren en targetten van jouw mailings is essentieel. 90% van jouw klanten checkt zijn privé mail tijdens het werk. In totaal zijn jouw klanten maar liefst zes uur per dag bezig met e-mail. Dan wil je toch opvallen?

Personaliseren met social media is erg lastig. Natuurlijk kun je elke persoon afzonderlijk een bericht sturen, maar dit kost erg veel tijd. Daarom kun je voor een persoonlijke boodschap beter kiezen voor e-mail.

3. E-mail is zakelijk geaccepteerd

Steeds meer organisaties maken gebruik van social media. Met name Facebook en Twitter zijn populair. Maar als het gaat om het opbouwen van relaties en directe communicatie is e-mail nog steeds het meest geaccepteerd.

Stel jezelf eens de volgende vraag: Kies je voor 1 marketing kanaal waarmee je met al je klanten kunt communiceren? Of ga je je energie verdelen over verschillende kanalen om iedereen te bereiken?

Ik zou het wel weten.

Niet dat ik social media uit zou sluiten. Maar zeker niet ten koste van e-mailmarketing. En met mij 89% van de marketeers. Zij geven aan dat e-mail hun primaire kanaal is voor lead generatie.

4. Betrokkenheid wordt bevestigd met e-mail

Op het moment dat iemand zich inschrijft voor jouw nieuwsbrief wordt de betrokkenheid bevestigd. De ontvanger heeft namelijk op die grote gekleurde knop moeten drukken onder de vraag “Weet je zeker dat je mijn nieuwsbrieven wilt ontvangen?”

Betrokkenheid van jouw nieuwsbriefontvangers is handig, want op een dag wil je ze graag converteren naar betalende klanten.

Helaas werkt dit bij social media niet zo. Een follow op Twitter zegt helemaal niets over betrokkenheid. En jouw boodschap op Facebook komt niet eens aan bij het grootste deel van jouw fans als je er niet voor betaalt.

Waar je social media wel voor in kunt zetten? Om meer inschrijvingen op jouw nieuwsbrief bijvoorbeeld.

5. E-mails krijgen meer aandacht

Maar liefst 58% van de volwassenen openen hun e-mail vlak nadat ze wakker zijn geworden. Vaak lezen ze eerst alle mailtjes door voordat ze Facebook of Twitter gaan bekijken. E-mails krijgen veel meer aandacht dan social media kanalen.

Waarom? Jouw e-mails komen binnen op de digitale deurmat van jouw klant. Heel anders dan bij social media waar je je boodschap op je eigen timeline zet. Waar de klant toevallig langs moet komen om het te lezen.

De kans is dus groot dat jouw update op Facebook overgeslagen wordt. Maar jouw e-mail zit in de inbox.

Doe mij maar e-mail in plaats van social media

Nee hoor. Voor mij is het geen keuze, ik kies voor beide. E-mail en social media versterken elkaar. Waar e-mail perfect is voor het directe contact gebruik ik social media voor conversaties en om te kijken wat klanten over mij zeggen.

Wat heeft jouw voorkeur en waarom?

Tags: Emailmarketing, Social media
Previous post Zo schrijf jij de perfecte headline voor jouw content Next post Likes scoren. Een doel op zich?

Related Articles

20 onmisbare tools voor jou als contentspecialist v4

20 onmisbare tools voor jou als contentspecialist

15 January 2020Kayleigh Jobse

Likes scoren. Een doel op zich?

9 August 2017Martijn Bloksma

Instagram Stories: Alles wat je moet weten over deze ‘Snapchat killer’

4 August 2016Martijn Bloksma

1 comment. Leave new

Brand New Content #7: Font als bewijsmateriaal en de reden waarom jouw medewerkers niet helpen met marketing - Brand New Journey
21 July 2017 15:01

[…] E-mailmarketing vs social media – Wie wint er volgens jou? […]

Reply

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Tags

beveiliging blog business bucket list cms content contentcreatie Content marketing Contentplanning content producer Content strategie Copywriting cultuur Development E-mail marketing E-mail nieuwsbrieven Emailmarketing evenement event headline hero hub Huisstijl hygiene Identiteit Infographic inspiratie instagram leads Logo persbericht podcast productiviteit security Social media Storytelling team tools traffic update verslag Visuals Webdesign Website weekendinspiratie wordpress

Hét marketingbureau in Den Bosch

Samen stippelen we de optimale route uit. We kijken naar de kracht van jouw merk, maar vooral ook naar je positie en je passagiers. Want wat gebeurt er om je merk heen? Waar zitten je klanten én hoe zorgen we daar voor meer interactie en beweging?

Recent Posts

  • Waar moet een goede website aan voldoen?
  • Een nieuwe website: Alles wat je moet weten
  • Hoe kies ik de juiste kleur voor mijn merk?
  • 7 tips om te starten met vloggen
  • Waarom wij zo van formats houden

Contacts

Brand New Journey B.V.
Europalaan 28D
5232 BC 's-Hertogenbosch

Kuiper 14
5253 RJ Nieuwkuijk
073-3030457
checkin@brandnewjourney.nl
KvK-nummer: 63353431
btw-nummer: 855199933B01
Algemene voorwaarden
Privacy verklaring
Wordpress Manual
Facebook
Twitter
Google+
LinkedIn
Instagram
© 2017 All rights reserved. Marketingbureau Brand New Journey B.V. uit Den Bosch