Site icon Brand New Journey

Dit leerden we na een kwartaal vloggen

Wat we het eerste kwartaal geleerd hebben van vloggen

Precies een jaar geleden deelde we deze video met jullie. Hét startschot voor ons om te gaan vloggen. Ons doel: elke week een nieuwe video.

Hier kwamen onder andere deze toffe video’s uit:

🍾Een recap van ons weekendje in de Champagnestreek
🧘‍♀️Een kijkje bij ons jaarlijkse review preview bij ROOTS inspiratielocatie
🍃Een stop-motion met onze plantastische vrienden van Plantsome
📚En genoeg content om geïnspireerd het weekend in te gaan

Het einde van het jaar naderde. Ons doel hadden we helaas niet gehaald.

Het is ook niet niks zo’n camera op je muil…

via GIPHY

Belofte maakt schuld. Dit jaar besloten we om het vloggen weer op te pakken. Dit keer met een andere aanpak. Om de week een vlog. De om-de-week-vlog.

We blikken terug op onze video’s van de afgelopen drie maanden. Wat hebben we ervan geleerd?

Dat op afstand video’s maken best lukt

Een onbepaalde tijd vanuit huis werken. Niet wetende hoe lang deze coronacrisis gaat duren. Tijd om te improviseren, aanpassen en overwinnen.

Ja. Het is lastig om elkaar niet te kunnen helpen met dat ene vette shot, een niet werkende wifi of weer met nieuwe ideeën te komen als je constant in dezelfde omgeving zit. Maar het maakt ons ook creatief. We roeien met de riemen die we hebben. En dat lukt tot nu toe aardig goed.

Dat het niet draait om de kwaliteit

Toen we dit jaar weer begonnen met video’s maken, wilde we natuurlijk goede kwaliteit video’s leveren. Het is logisch dat je niet meteen high end video’s kunt leveren zoals de grote jongens Peter McKinnon en Casey Neistat. Maar toch wil je daar stiekem wel naar streven.

“Als je maar vaak genoeg iets doet, word je er vanzelf beter in. Je zou dus kunnen zeggen dat de kwaliteit beter wordt, door te focussen op de kwantiteit,” legt Martijn uit in onze twee vlog. En dat hebben we gedaan. Iedere week een video. Better done ✅ than perfect 👌

Het blijkt wel weer dat minder goede kwaliteit video’s ook goed bekeken en gewaardeerd worden.

“Misschien ben jij niet super tevreden over de kwaliteit van jouw video, maar op de kwaliteit van de inhoud moet je trots zijn. Echt een verhelderende kijk.”
– Laura Bharos

Dat fun sells

Zoals jullie weten houden we van lol maken. We hebben niet voor niets ieder een eigen nerfgun op kantoor en halen de leukste kantoorgrappen met elkaar uit. Grappig om te zien dat deze video’s ook altijd goed scoren.

En ook in deze tijden, willen jullie blijven lachen. En wij ook. Een kantoorgrap is lastig op afstand. Daarom deelde we op 1 april onze office prank compilatie met de leukste kantoor pranks van afgelopen tijd.

Dat onze weekendinspiratie geen succesvol format is

We willen jullie iedere week geïnspireerd het weekend in laten gaan. Met tips voor boeken, podcast of video’s en social media en marketing tips. Op onze weekendinspiratie video’s wordt dan ook regelmatig positief gereageerd:

Thanks voor de tips! 👍🏼
En waarom wachten tot maandag? Ik heb m’n baas meteen gemaild. 💌
Babs Muljadi

“Leuk gedaan & interessant onderwerp!”
– Wendy V

Toch voelt het voor ons als trekken aan een dood paard. Het komt niet echt van de grond zoals we het zouden willen en zelf krijgen we er ook niet echt energie van.

Natuurlijk willen we jullie nog steeds inspireren en dingen leren. Wie weet komt onze weekendinspiratie terug in een nieuw jasje. Maar voor nu staat het even on hold.

Ideeën en tips zijn altijd welkom!

We hebben jullie leren kennen

🚹 75% van de kijkers is een man
📊 Jullie zijn gemiddeld tussen de 35 – 44 jaar oud
❌ Helaas zijn de meeste van jullie nog geen abonnee
📲 Jullie kijken het liefst via jullie mobiel

En jullie leerde Martijn kennen

“Krijg gewoon een goed humeur van Martijn en van jullie vlog… wat een positieve energie straalt hiervan af!👍🏻 kan ik niet solliciteren bij jullie 😉”
– Marianne van Poppel-Janus

Abonneer je op ons kanaal om niets meer te missen.

Exit mobile version