Site icon Brand New Journey

21 redenen om vandaag eens geen nieuwe content te creëren

Content hergebruiken levert tijd op. Want een blog die je 3,5 jaar geleden publiceerde is -met een paar aanpassingen- nog steeds relevant. Zonde om niets mee te doen, toch?

Binnen Brand New Journey houd ik me bezig met content. Niet alleen die van onszelf, vooral die van klanten. Elke week schrijven we blogs, maken we video’s en nemen we podcasts op. Heel veel ‘from scratch’, maar er zit zeker ook content bij die al eens eerder is geplaatst.

Als we voor een nieuwe klant beginnen, starten we met iets nieuws. Een nieuw concept, verse website, frisse huisstijl en een bak content ideeën. Maar moeten we alles opnieuw schrijven? Als zo’n klant al een berg content op de huidige website heeft staan, dan is het eeuwig zonde om daar niets mee te doen.

Sterker nog: ik juich het juist toe om eens goed in die bestaande content te duiken. Het helpt je niet alleen de klant nog beter te begrijpen, je doet ook heel veel ideeën op voor nieuwe content. Misschien komt dat blogje wel veel beter tot zijn recht als je er een infographic van maakt. Of is die klantcase veel sterker als je er een video testimonial van maakt.

Snel resultaat

Wanneer je bestaande artikelen hergebruikt, kun je sneller resultaat boeken. Vooral wanneer je start met een nieuwe contentstrategie kost het wat meer tijd om de juiste toon te pakken te krijgen, content af te stemmen en de processen helder te krijgen. Het is zonde als er daardoor geen content verschijnt. Bestaande content geeft je dan de kans om sneller te schakelen. Inhoudelijk blijven de artikelen redelijk gelijk, jij verandert misschien alleen de (tussen)koppen, afbeeldingen en tone of voice.

Voor BNJ doen we het ook natuurlijk. We hebben het druk met opdrachten voor klanten, de kans bestaat dan dat we onze eigen marketing een beetje vergeten. Door af en toe een bestaande blog op te frissen, kunnen we sneller publiceren. Want dat is wat we willen: een constante stroom aan content produceren.

Wat?! Ga je me nu vertellen dat dit artikel ook gewoon ouwe meuk is?

Yep, klopt. Martijn heeft het in 2016 al eens eerder geschreven en ik heb het nu geactualiseerd en geüpdatet.

Dit doen we niet alleen om het onszelf makkelijk te maken. Het is ook gewoon zonde om niets met oude artikelen te doen. Er zitten uren werk in en ze zijn het nog steeds waard om gelezen te worden.

Onder andere deze drie artikelen hebben we de afgelopen maanden nieuw leven ingeblazen:

Allemaal leuk en aardig, maar hoe doen we dat dan? Dat hergebruiken? Hoe zet je bestaande content opnieuw in? Hieronder vind je 21 tips om het stof van jouw oude content te blazen, zodat je er nog een keer plezier van hebt.

21 manieren om oude content te recyclen

  1. Verwerk oude content in een e-mail nieuwsbrief.
  2. Verzamel alle artikelen over een thema bij elkaar op een nieuwe blogpagina.
  3. Maak een whitepaper die je lezers kunnen downloaden.
  4. Maak een visueel aantrekkelijke infographic.
  5. Bundel goed gelezen blogs in een ebook.
  6. Maak een podcast van oude blogs.
  7. Organiseer een webinar, neem het op en publiceer opnieuw.
  8. Neem een video op over oude content.
  9. Gebruik oude content voor een gastblog.
  10. Geef een oud artikel een nieuwe (en betere) headline.
  11. Maak een “Nieuw hier” pagina voor nieuwe bezoekers.
  12. Start een nieuw discussie op LinkedIn over een oud onderwerp.
  13. Geef oude artikelen een plek op de homepage.
  14. Link naar oude artikelen in je nieuwe artikelen.
  15. Zet een lijst met de populairste artikelen in de sidebar.
  16. Maak afbeeldingen van je content.
  17. Plaats onder elk artikel een “Related Posts”.
  18. Bundel meerdere artikelen in één nieuw artikel.
  19. Verbeter een oud artikel en plaats het nogmaals.
  20. Verwijder de datum in het artikel om het tijdloos te maken.
  21. Blijf oude content delen op social media.
Exit mobile version