073-3030457
checkin@brandnewjourney.nl
Facebook
Twitter
Google+
LinkedIn
Instagram
RSS
Brand New Journey
  • Wie we zijn
  • Wat we doen
  • Portfolio
  • Blog
  • Vacatures
  • Contact

Waarom een pubquiz onderdeel van onze marketing is

14 April 2017Martijn BloksmaBrand New JourneyNo comments

Een pubquiz als marketingkanaal? Vreemde gasten daar in Den Bosch. Ik hoor het je denken. Maar geloof me, we hebben er goed over nagedacht. En de pubquiz zelf overtrof onze verwachtingen.

Een week geleden organiseerden we voor de huurders in het pand waar wij zitten een heuse pubquiz. We hadden alles geregeld. De vragen, een echte quiz master, een hapje en een drankje. Aan alles hadden we gedacht.

In totaal deden er zes teams mee, die fanatiek streden om de BNJ Pubquiz bokaal. Want zeg nou eerlijk, wie wil dat ding nou niet?

Totaal waren er acht rondes met uiteenlopende vragen. Het ging echt over van alles. Over muziek natuurlijk, maar ook over geschiedenis, actualiteiten en aardrijkskunde. Een paar opvallende vragen:

  • Welke alcoholische drank is het belangrijkste ingrediënt in de cocktail genaamd ‘Margarita’?
  • De naam van welke apensoort komt van een Maleis woord voor ‘bosmens’?
  • ABBA, Dire Straits, Notorious BIG en Donna Summer scoorden allemaal hits met hetzelfde woord in de titel. Welk woord zoeken we?

Om je een beeld te geven van de avond hebben we korte aftermovie gemaakt:

Maar waarom doen we dit eigenlijk? Waarom zien we deze pubquiz als onderdeel van onze marketing? Heel simpel. Om deze vijf redenen:

We breiden ons netwerk uit

Natuurlijk kunnen we even bij al onze buren langs in het pand om kennis te maken, maar dit is toch veel leuker? Onder het genot van een lekker hapje en drankje kennis met elkaar maken. We weten nu ook gelijk wie er op de hoogte is van alle actualiteiten én wie er dagelijks naar de Top 2000 luistert.

Daarnaast hebben we nu een beter beeld van de bedrijven die in hetzelfde gebouw zitten als wij. Dat breekt het ijs makkelijker als we elkaar de volgende keer ergens tegenkomen bij een volgend evenement.

Ons werk is overal te zien in het pand

In de aanloop naar de pubquiz hebben we overal ons werk verspreid. Door het hele pand hingen onze posters en lagen onze flyers. Daarnaast ging er ook een e-mail rond die door ons opgemaakt is.

Er is niemand in het pand die niet weet dat Brand New Journey er ook is. Voor onze branding een goeie zaak.

De pubquiz is een grote campagne

Dit is wat we dagelijks doen, campagnes bedenken voor onze klanten. Zo hebben we de pubquiz ook aangegrepen:

  1. Het begon met de posters en de flyers.
  2. Vervolgens is er vanuit de receptie een e-mail rondgestuurd die door ons opgemaakt is.
  3. Via die e-mail konden de bedrijven zich aanmelden met hun team(s) op een speciale landingspagina.
  4. De weken erna hielden we de teams op de hoogte via de e-mail.
  5. De dag na de pubquiz stuurden we een e-mail rond met de aftermovie en de foto’s van het evenement.
  6. De foto’s deelden we ook op Facebook.
  7. Deze blog is het einde van de campagne.

Zo laten we zien wie we echt zijn

Wij doen het graag anders dan anders. En een pubquiz past perfect bij wie we zijn. Wij zijn leuk om mee te werken. Af en toe een beetje gek, maar altijd in voor een lolletje.

Ik heb het idee dat iedereen kennis heeft gemaakt met Brand New Journey zoals we zijn. En daar ging het ons om.

Een beetje fun hoort erbij

Eerlijk is eerlijk. De pubquiz is als idee ontstaan omdat we er gewoon zin in hadden. We hadden wel zin in een leuke avond. Nu kunnen we zitten wachten tot iemand anders het organiseert. Of we pakken het zelf op.

Wij kozen voor het laatste en daar hebben we nog geen seconde spijt van. Sterker nog, we kunnen niet wachten tot iemand anders het stokje overneemt en de volgende pubquiz organiseert. Of een tafelvoetbaltoernooi. Of een Fifa-toernooi. Wij laten ons graag verrassen door onze buren.

Tags: cultuur, E-mail marketing, Huisstijl, Identiteit, Storytelling, Website
Previous post Persbericht: Brand New Journey maakt Fontys vindbaar Next post Eén project, één dag: waarom organiseren wij een hackathon?

Related Articles

Bucketlist for Work

Dromen, delen, doen – Gericht belonen met bucketlists

13 January 2019Martijn Bloksma

Hoe wij ons team uitbreiden: een kijkje in ons sollicitatieproces

18 April 2019Martijn Bloksma
Nieuwe website

Waar moet een goede website aan voldoen?

3 February 2021Rogier Westerink

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Tags

beveiliging blog business bucket list cms content contentcreatie Content marketing Contentplanning content producer Content strategie Copywriting cultuur Development E-mail marketing E-mail nieuwsbrieven Emailmarketing evenement event headline hero hub Huisstijl hygiene Identiteit Infographic inspiratie instagram leads Logo persbericht podcast productiviteit security Social media Storytelling team tools traffic update verslag Visuals Webdesign Website weekendinspiratie wordpress

Hét marketingbureau in Den Bosch

Samen stippelen we de optimale route uit. We kijken naar de kracht van jouw merk, maar vooral ook naar je positie en je passagiers. Want wat gebeurt er om je merk heen? Waar zitten je klanten én hoe zorgen we daar voor meer interactie en beweging?

Recent Posts

  • Waar moet een goede website aan voldoen?
  • Een nieuwe website: Alles wat je moet weten
  • Hoe kies ik de juiste kleur voor mijn merk?
  • 7 tips om te starten met vloggen
  • Waarom wij zo van formats houden

Contacts

Brand New Journey B.V.
Europalaan 28D
5232 BC 's-Hertogenbosch

Kuiper 14
5253 RJ Nieuwkuijk
073-3030457
checkin@brandnewjourney.nl
KvK-nummer: 63353431
btw-nummer: 855199933B01
Algemene voorwaarden
Privacy verklaring
Wordpress Manual
Facebook
Twitter
Google+
LinkedIn
Instagram
© 2017 All rights reserved. Marketingbureau Brand New Journey B.V. uit Den Bosch