073-3030457
[email protected]
Facebook
Twitter
LinkedIn
YouTube
Instagram
RSS
Brand New Journey
  • Diensten
  • Cases
  • Blog
  • Over
  • Vacatures
    • Marketing Creative
  • Contact
  • Offerte aanvragen

Wat is e-mailmarketing?

7 April 2016Martijn BloksmaWeb1 comment

“Leuk, laten we afspreken en een kop koffie drinken!” Een kort en bondige reactie op de mail die ik eerder deze week verstuurde. Ik werk met handige tools en daardoor staat er binnen een paar tellen een afspraak in onze agenda’s.  Ik zet e-mailmarketing op een persoonlijke en directe manier in om de contacten aan te halen met potentiële klanten. Voor mij werkt dat snel en efficiënt.

Ik ga regelmatig naar netwerkbijeenkomsten. Daar kom ik ook mensen tegen die ik beter wil leren kennen. Gewoon eens een keer koffie drinken en praten over wat ons bezig houdt. Wie weet waar we elkaar mee kunnen helpen.

Eerder deze week stuurde ik met Qlettr – onze e-mailmarketing tool – een uitnodiging naar zestien mensen. Al binnen twee dagen zag ik de resultaten:

  • 11 mensen openden de mail.
  • 3 mensen kwam een afspraak nu niet uit, maar willen later graag afspreken.
  • 5 mensen planden direct een afspraak in mijn agenda.

E-mailmarketing Qlettr

In een volgend artikel zal ik stap voor stap laten zien hoe ik dit doe, maar nu sta ik eerst graag stil bij wat e-mailmarketing voor ons betekent. Dat het veel meer is dan het versturen van nieuwsbrieven en maandelijkse aanbiedingen. Het is voor mij een manier om direct in contact te komen met mensen die mij verder kunnen helpen. En dat wil jij toch ook?

Download hier ons e-book met meer dan 100 verschillende nieuwsbrieven. Instant inspiratie.

Wat is e-mailmarketing?

Eigenlijk kun je iedere e-mail die je naar een potentiële of huidige klant stuurt zien als e-mailmarketing. Toch kan het specifieker. Een aantal veel gehoorde doelen:

  • Verbeteren van de relatie van een onderneming met zijn huidige of oude klanten.
  • Vergroten van klantloyaliteit en herhaalaankopen.
  • Nieuwe klanten werven of om oude klanten overtuigen opnieuw te kopen.

E-mailmarketing is wat mij betreft het ideale middel om je bestaande klanten op de hoogte te houden van de nieuwste ontwikkelingen. Maar ook om nieuwe klanten aan te trekken.

Zo houd je ze op de hoogte van nieuwe producten of acties. Maar je kunt een e-mailcampagne ook inzetten om kennis te delen.

Op deze manier benader je jouw doelgroep op een laagdrempelige manier.

Wat kun je met e-mailmarketing?

Met e-mailmarketing kun je jouw doelgroep direct bereiken. Simpeler kan bijna niet. Je verstuurt een e-mail en deze komt terecht in de inbox van de ontvanger. Net zo eenvoudig als het versturen van een ansichtkaart. Alleen dan veel goedkoper en sneller.

Buiten de kosten en de snelheid zijn er nog meer voordelen. Hieronder staan nog 7 voordelen die wij vaak terug krijgen van onze klanten.

Download hier ons e-book met meer dan 100 verschillende nieuwsbrieven. Instant inspiratie.

7 voordelen e-mailmarketing

  1. Je kunt jouw inspanningen volledig meetbaar maken.
  2. Je bereikt de juiste persoon op het juiste moment met de juiste boodschap.
  3. Je kunt jouw mailings volledig personaliseren.
  4. Je hebt zelf alle vrijheid in de vormgeving en uitstraling van jouw campagne.
  5. E-mailmarketing werkt heel goed samen met andere kanalen.
  6. Met een campagne kun je de gegevens van jouw klanten verrijken.
  7. Jouw conversie krijgt een flinke boost.

Nadelen e-mailmarketing

Natuurlijk is het niet alleen rozengeur en maneschijn. Er zijn namelijk ook nadelen.

Helaas wordt e-mailmarketing vaak misbruikt om mee te spammen. Hierdoor krijgt het een slechte naam in de marketingmix.

Als je herhaaldelijk dezelfde boodschap verstuurt naar jouw klanten gaan ze jou ook zien als spammer en dat wil je natuurlijk voorkomen.

Kies dus voor de frequentie die past bij jouw bedrijf en varieer geregeld met de content.

Wil jij aan de slag met e-mailmarketing?

Tags: E-mail marketing, E-mail nieuwsbrieven
Next post Wat zet je in een nieuwsbrief? 11 onderwerpen.

Related Articles

5 manieren om e-mailmarketing professioneel om zeep te helpen

28 April 2016Rogier Westerink

11 top tips voor e-mailmarketing

28 April 2020Rogier Westerink

Waarom een pubquiz onderdeel van onze marketing is

14 April 2017Martijn Bloksma

1 comment. Leave new

E-mail Marketing – Anna Helena Naus
21 October 2016 14:52

[…] Bloksma, Martijn. Brand New Journey, Wat is e-mailmarketing? (07-04-2016) https://brandnewjourney.nl… […]

Reply

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Tags

beveiliging blog business bucket list cms content contentcreatie Content marketing Contentplanning content producer Content strategie Copywriting cultuur Development E-mail marketing E-mail nieuwsbrieven evenement event headline hero hr hub hygiene Identiteit Infographic inspiratie instagram leads Logo marketing persbericht podcast productiviteit security Social media Storytelling team tools traffic update verslag Visuals Webdesign Website weekendinspiratie wordpress

Contact

Brand New Journey B.V.
Europalaan 28D
5232 BC 's-Hertogenbosch
073-3030457
[email protected]
KvK-nummer: 63353431
btw-nummer: 855199933B01

Handig

  • Wie we zijn
  • Blog
  • Werken bij Brand New Journey
  • Algemene voorwaarden
  • Privacy verklaring
  • WordPress manual
  • Offerte aanvragen
Facebook
Twitter
LinkedIn
YouTube
Instagram

Hét marketingbureau van Den Bosch

Wij zijn Brand New Journey. Een vèrrèkkes goed marketingbureau. Klaar voor het avontuur, ervaren en nieuwsgierig. Stop met zoeken, hier zijn wij. En wij weten de weg.

© 2022 All rights reserved. Marketingbureau Brand New Journey B.V. uit Den Bosch
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

 

 

Dit gebeurt er nadat je aanvraag is verstuurd:

1) We bellen om je aanvraag samen door te nemen

2) We plannen een vrijblijvend gesprek in om even kennis te maken

3) We maken een offerte die volledig past bij jouw wensen

4) Na akkoord gaan we direct aan de slag