Site icon Brand New Journey

Wat zet je in een nieuwsbrief? 11 onderwerpen.

Ken je dat? Het is de laatste vrijdag van de maand en vandaag moet die nieuwsbrief er echt eens uit. Je hebt dit natuurlijk niet voor niets weer tot het laatste moment uitgesteld. Net als vorige maand weet je niet waar je moet beginnen en wat je er eigenlijk in moet zetten. Het is telkens een worsteling om een goed onderwerp te verzinnen.

Geloof me, je bent niet alleen. Wij kennen dit probleem.

Daarom denken we graag met onze klanten mee over een kalender voor het hele jaar. Een planning die je maandelijks vult met onderwerpen die van tevoren al bedacht zijn.

Hieronder hebben we alvast elf nieuwsbrief onderwerpen voor je verzameld. Voldoende inspiratie om een jaar mee te vullen. Voor de volledigheid staat er bij ieder onderwerp een voorbeeld.

1. Toon nieuwe producten en diensten

Waarom heb je dit nieuwe product toegevoegd? En wat hebben je klanten er aan? Misschien kun je linken naar een filmpje op je website?

Vila Clothes promoot hieronder heerlijke truien en vesten voor mensen die het koud hebben.

2. Vertel waar je mee bezig bent

Ben je bezig met nieuwe ontwikkelingen? Nieuwe collega’s? Verhuizing achter de rug? Betrek je klanten bij jouw bedrijf, dat vinden ze fijn.

Via een e-mail nieuwsbrief brengt I’M IN klanten op de hoogte van een update met nieuwe features, vormgeving en gebruikersgemak.

3. Vertel wat je hebt bereikt

Vier je successen. Wie weet trekt het die ene twijfelende klant wel over de streep. Maar wees ook niet bang om slecht nieuws te delen. Eerlijkheid duurt het langst.

Sisow laat haar vijfjarige jubileum niet ongemerkt passeren. Hetzelfde geldt voor de nieuwe website en portal die ze in dezelfde nieuwsbrief onder de aandacht brengt.

4. Schrijf over ontwikkelingen in je sector

Door het nieuws te delen uit de sector laat je zien dat je op de hoogte bent en blijft. Dit wekt vertrouwen bij klanten.

Als assurantiekantoor is Van der Aa natuurlijk op de hoogte zijn van de laatste wet- en regelgevingen. Dit delen ze via een e-mail ook met hun klanten.

5. Haak in op de actualiteit

Altijd leuk. Zeker met al die grappige inhakers tegenwoordig. Denk maar aan Valentijnsdag, Sinterklaas of Kerst. Daar kun je toch wel een leuke e-mail bij verzinnen? En anders kun je door deze 100+ e-mails bladeren ter inspiratie.

Hard Graft zit bovenop de actualiteit. Nu de pond extreem laag staat ten opzichte van de dollar en de euro zijn hun producten ineens een stuk interessanter.

6. Zet je klant in de spotlights

Stel jouw klant voor in een e-mail. Laat hem vertellen wie hij is, wat hij doet en waarom hij voor jou heeft gekozen. Kan in tekst, maar ook in een video op je website.

Nico Hermans laat in zijn nieuwsbrief een tevreden klant aan het woord.

7. Zet je medewerkers in de spotlight

Wat je met een klant doet kun je natuurlijk ook met medewerkers doen. Laat je klant maar eens persoonlijk kennismaken met die accountmanager die hij elke keer aan de telefoon krijgt. Wie is hij en wat drijft hem? Zo leert de klant jouw bedrijf beter kennen.

De ontvangers van de nieuwsbrief van CNV Vakmensen maken in deze editie kennis met Maurice Limmen.

8. Geef iets gratis weg

Hey, we zijn en blijven Nederlanders. Dus als er iets gratis weggegeven wordt zijn we er als de kippen bij. Dat hoeft niet perse iets tastbaars te zijn, maar het kunnen ook jouw “10 tips voor dit heerlijke BBQ weer” zijn of “9 manieren om de auto te wassen”.

Een gratis Kleenex Original tissuebox. Daar zou jij toch ook op klikken?

9. Stel je klanten een vraag

Zet ze maar eens in beweging. Worstel je met een product? Vraag ze dan gewoon om mee te denken. Wat houdt jouw klanten wakker? Door dit soort vragen te stellen ben je er echt voor ze. Ze krijgen het gevoel dat je er ook echt voor ze bent.

Social media tool Buffer heeft sinds kort zijn volledig inzichtelijk gemaakt waar ze mee bezig zijn. Hier stellen ze vragen aan hun gebruikers en delen ze de laatste ontwikkelingen.

10. Maak een agenda van belangrijke bijeenkomsten

Of download de Issuekalender, een jaarkalender met alle interessante dagen, weken en maanden in een jaar. Deze kalender kun je zelf uitbreiden met vakspecifieke gebeurtenissen zoals congressen enz.

Happy Socks speelt slim in op Pasen. Met een passend product en een speciale nieuwsbrief spelen ze in op deze feestdag.

11. Beantwoord veelgestelde vragen

Krijg je vaak dezelfde vraag van klanten? Behandel deze dan als onderwerp van een e-mail. Daar heeft iedereen profijt van.

Slim. Het Congres Intranet 2016 begint de nieuwsbrief met een aantal veelgestelde vragen. Grote kans dat de ontvanger met dezelfde vragen zit en zich vervolgens inschrijft voor het congres.

Waarom stoppen met lezen?

Vond je het artikel interessant? Wij delen regelmatig onze beste tips en artikelen via de mail. Meld je hieronder aan voor de update.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Exit mobile version