Site icon Brand New Journey

Waarom moet elk bedrijf een nieuwsbrief versturen?

Een digitale e-mailnieuwsbrief versturen is misschien wel de eenvoudigste manier om contact te onderhouden met klanten. Ook jouw bedrijf kan haar producten en diensten zo onder de aandacht brengen van bestaande en nieuwe klanten. En houden natuurlijk.

Veel mensen twijfelen of het wel nut heeft om een nieuwsbrief te versturen. Ze vragen zich af of (potentiële) klanten wel zitten te wachten op een nieuwsbrief. Misschien twijfel jij ook wel aan de toegevoegde waarde van een e-mailnieuwsbrief?

Zelf ben ik helemaal om. Ik geloof, nee ik weet, dat het slim is om een nieuwsbrief in te zetten. Tenminste… als je de nieuwsbrief met veel zorg en aandacht samenstelt en rekening houdt met de ontvanger.

Een nieuwsbrief versturen is erg effectief

Verstuur jij nog geen nieuwsbrief? Dan is dat een gemiste kans. Uit het Nationaal E-mail Onderzoek 2015 blijkt dat de nieuwsbrief nog steeds erg effectief is. Een nieuwsbrief is voor veel bedrijven dé laagdrempelige marketingtool om in te zetten.

Door de nieuwsbrief slim in te richten en te versturen bereik je de juiste doelgroep met de juiste boodschap op het juiste moment. En dat voor minder geld en in minder tijd dan met andere kanalen.

Resultaten van een Qlettr campagne.

Leer in 30 dagen, hoe jij e-mailmarketing in kunt zetten en maak voor dezelfde periode gebruik van Qlettr, onze e-mailmarketing tool.

7 redenen om een e-mailnieuwsbrief in te zetten

  1. Het is relatief goedkoop. Vergelijk het maar eens met een DM naar hetzelfde bestand.
  2. Het klantenbestand wordt optimaal benut voor retentie (klantbehoud).
  3. Met een nieuwsbrief kun je de content op je website extra onder de aandacht brengen.
  4. Klanten blijven op de hoogte en zien dat als een service met toegevoegde waarde.
  5. Met een nieuwsbrief kun je snel inspelen op de actualiteiten.
  6. Jij en jouw bedrijf blijven op het netvlies van de klant.
  7. Je kunt jouw kennis delen en je zo positioneren als expert.

Een relatie opbouwen met je klanten

Door een nieuwsbrief op de juiste manier in te zetten, bouw je een relatie op met de ontvangers. Hierdoor leren ze jouw bedrijf steeds beter kennen, ze raken vertrouwd met je diensten en expertises en weten ze wat ze aan je hebben. Ze weten ook genoeg om juist jouw bedrijf aan te bevelen bij hun relaties.

Prospect worden klanten en klanten worden ambassadeurs.

Download hier ons e-book met 100+ e-mailnieuwsbrieven

Exit mobile version