Site icon Brand New Journey

De populairste blogs van 2016 hier bij Brand New Journey

2016 was ons eerste volledige jaar. In 2015 gaven we elkaar het ja-woord, maar voor mijn gevoel hebben we afgelopen jaar echt stappen gemaakt.

En dan bedoel ik niet alleen als bedrijf, maar ook als marketingmachine.

Nog niet helemaal zoals ik het voor ogen had, maar we zijn goed op weg. Ons blog is aardig gevuld met artikelen en we zien ook dat ze goed gelezen worden.

Nu, in het nieuwe jaar zijn we druk bezig met het uitrollen van nieuwe marketingactiviteiten. Een onderdeel daarvan is kijken welke content vorig jaar goed scoorde en waarom. Dit zijn de vijf blogs die vorig jaar goed gelezen werden:

1. Waar moet een goede website aan voldoen?

Een lekker praktisch artikel met sprekende voorbeelden. Dit artikel is veel gelezen, omdat het goed gevonden wordt via Google én omdat het antwoord geeft op de vraag waar blijkbaar veel mensen mee rondlopen: ‘Waar moet een goede website aan voldoen?’. Via dit artikel hebben we ook een aantal aanvragen gehad voor een websitescan, die vervolgens weer resulteerden in aanvragen voor nieuwe websites.

Wat ik van dit artikel heb geleerd: Antwoord geven op de vragen van onze doelgroep. Niet meer en niet minder.

2. Waarom is visuele content nu zo belangrijk? + 10 handige tools & tips

Ook dit artikel werd veel gevonden via Google. Logisch ook in mijn ogen, op het moment is visuele content hot. Iedereen heeft het er over, of het nu over foto of video gaat, iedereen moet eraan geloven. Daar is dit artikel ook voor geschreven. En niet alleen om antwoord te geven op de vraag waarom visuele content nu zo belangrijk is, maar ook om praktische tips te geven. Tools en tips waarmee de lezer direct aan de slag kan.

Wat ik van dit artikel heb geleerd: Schrijven voor Google heeft alleen zin als je voorziet in de behoefte van de lezer. Een artikel kan wel gevonden worden, maar dat wil niet zeggen dat het ook gelezen wordt.

3. Instagram Stories: Alles wat je moet weten over deze ‘Snapchat killer’

Heet van de pers, Instagram Stories werd net geïntroduceerd en daar hebben we snel een artikel over geschreven. In de media werd Instagram Stories omschreven als ‘Snapchat killer’ en daar hebben we gebruik van gemaakt. Nog steeds krijgen we iedere week bezoekers op dit artikel, het blijft een actueel onderwerp.

Wat ik van dit artikel heb geleerd: Het is verstandig om in te spelen op actualiteiten, zeker als je verwacht dat het nog lang gebruikt wordt. Het artikel over Pokémon Go deed het ook erg goed, maar heel even.

4. Zo volg je leads op: onze succesformule(s)

Als we opdrachten willen scoren, dan ontkomen we er niet aan om leads te verzamelen. Dat doen we onder andere door artikelen te schrijven als ‘Waar moet een goede website aan voldoen’ met de mogelijkheid om een websitescan aan te vragen. Maar als we de leads eenmaal verzameld hebben, dan begint het werk pas. Het opvolgen. En dat doen we op geheel eigen wijze.

Wat ik van dit artikel heb geleerd: Mensen lezen graag hoe wij te werk gaan. Om van te leren en om van te vergelijken. We moeten meer schrijven over hoe we te werk gaan en niet alleen over wat voor werk we doen.

5. Slack aan de slag

Al redelijk snel zijn we op kantoor gaan werken met Slack, een communicatie platform met allerlei koppelingen met andere tools. Wij gebruiken Slack dagelijks. Om te ouwehoeren over het weekend, om af en toe een hilarische gif rond te sturen, maar ook om serieuze vragen te stellen. Regelmatig heb ik input voor blogs verzameld door vragen te stellen op Slack. Daarnaast hebben we de tools waar wij mee werken verbonden met Slack, zodat alle communicatie op één plek binnenkomt.

Wat ik van dit artikel heb geleerd: Een artikel is niet klaar na publicatie. Natuurlijk kunnen we bij elke handige update van Slack een nieuw artikel schrijven, maar in dit geval hebben we ervoor gekozen om het artikel uit te breiden met een extra update. Op deze manier blijft het een actueel en bruikbaar artikel.

Nu door met de rest van 2017.

Exit mobile version