Site icon Brand New Journey

Zo gaat ook jouw content viral: 5 tips

Jouw blog is nauwelijks viral content te noemen. Hoe komt dat toch? Wat moet je doen voor een gigantisch bereik?

Bloed, zweet en tranen.

Dat heb jij in dat laatste blogartikel gestopt.

Maar net als alle andere content die jij probeert te verspreiden komt het niet verder dan de achterbuurvrouw die hem liked op Facebook.

Daar heb jij toch geen uren voor zitten werken?

Goede content verdient het om verspreid te worden, dus waarom die van jou niet?

Met de wijsheid van Who Is Hosting This kun jij ook content schrijven die zichzelf promoot. In hun infographic staan 5 redenen waarom jouw geweldige content niet viral gaat.

1. Er zit geen emotie in

Emotie is de reden waarom iets “aanslaat”. Door emotie aan content toe te voegen kunnen mensen zich erin herkennen. Ze herkennen zichzelf in de content en hebben het gevoel begrepen te worden.

Emoties waar je op in kunt spelen met je content:

Voorbeeld van content met emotie:

2. Niet waard om te delen

Ga maar bij jezelf na. Wanneer deel jij content van anderen? Als je het waard vindt om te delen natuurlijk.

Jij gaat toch geen waardeloze content delen? Dat doet jouw reputatie geen goed namelijk.

Zo denken de lezers van jouw content ook. Dus zorg ervoor dat jouw content het waard is om te delen.

3. Slechte timing

Op dit moment zijn de Olympische Spelen in volle gang. Normaal gesproken word je doodgegooid met inhakers, content van bedrijven die inhaakt op de actualiteit. Dit jaar valt het mee. Uit onderzoek blijkt dat er zelfs 25% minder content geproduceerd is vergeleken met de Spelen in Londen vier jaar geleden.

Maar niet getreurd, er zijn nog genoeg inhakers om van te genieten. Adformatie heeft hier alle Olympische inhakers op een rijtje. Dit is mijn favoriet:

Je ziet het. Zeker met dit soort content is timing essentieel. Als je hier een dag later mee komt dan is het al oud nieuws.

4. Het ziet er niet uit

Hier ben ik het niet mee eens. Volgens de infographic is het uiterlijk doorslaggevend voor het wel of niet viral gaan van de content. Een slecht design kan volgens de makers niet viral gaan. Ik zie juist het tegenovergestelde gebeuren. Content die er niet uitziet wordt als een dolle gedeeld. Het is juist niet perfect, niet gepolijst.

Kijk nog maar eens naar deze tweet over de Olympische Spelen.

Of de video Charlie bit My finger.

Je kunt me niet vertellen dat het uiterlijk voor viraliteit heeft gezorgd?

De boodschap en de emotie. Die waren doorslaggevend.

5. Waardeloze distributie

Dit maakt zeker verschil. Ik merk het zelf ook. Een paar maanden geleden heb ik de distributie van onze content omgegooid en het verschil is gigantisch.

Met CoSchedule plan ik niet alleen mijn blogs in, maar ook de promotie van deze blogs. Van virale content kan ik niet spreken, maar ik merk wel dat de artikelen goed gedeeld worden.

Wat doe jij om jouw content viral te laten gaan? En wat is volgens jou een mooi voorbeeld van viral content?

 

Exit mobile version