073-3030457
checkin@brandnewjourney.nl
Facebook
Twitter
Google+
LinkedIn
Instagram
RSS
Brand New Journey
  • Wie we zijn
  • Wat we doen
  • Portfolio
  • Blog
  • Vacatures
  • Contact

9 tools die we dagelijks gebruiken bij Brand New Journey

5 July 2017Martijn BloksmaBrand New Journey2 comments

Het internet staat vol met handige tools en apps. Af en toe zie je door de bomen het bos niet meer. De ene app is nog handiger dan de ander. Het vinden van de juiste tools is soms een drama.

Daarom maken we het makkelijk voor je. Dit zijn de negen tools die wij dagelijks gebruiken bij ons op kantoor. Waarschijnlijk ken je er al een paar, maar ik weet zeker dat er een aantal nieuwe tussen zitten voor je.

1. Evernote

Evernote kent iedereen toch? Super handig, al je notities bij elkaar.

Wij gebruiken allemaal Evernote om aantekeningen in te maken, maar ook to-do lijstjes en boodschappenlijstjes. Als we bezig zijn met een nieuw project gaat ook alle inspiratie richting Evernote. Toffe designs voor een website bijvoorbeeld. Of een poster die ergens in de stad hangt.

Zelf verzamel ik headlines die ik online tegenkom in Evernote. Handig als je dagelijks blogs schrijft.

2. Airmail

Airmail is een e-mailclient voor Mac, met een aantal voordelen ten opzichte van de standaard mailapp:

  1. Je kunt zelf de look & feel instellen. Zo kun je bijvoorbeeld aangeven welke mappen zichtbaar moeten zijn en welke niet.
  2. Met de snooze button kan ik e-mails verbergen en terug laten komen op een later moment. Dit geeft heel veel rust.
  3. Airmail heeft een mooie koppeling met Busycall, de agenda die we gebruiken. Zo kan ik razendsnel een afspraak of een to-do maken van een e-mail. De e-mail archiveer ik vervolgens, zodat deze niet meer zichtbaar is in mijn inbox.
  4. De iOS app heeft dezelfde functionaliteiten als de desktopapplicatie.

Sinds Airmail hebben we iedere dag een lege inbox. Dat geeft een opgeruimd gevoel.

3. Trello

Om overzicht te krijgen in de projecten die lopen gebruiken we Trello. Bij sommige opdrachten werken we samen met de klant in een Trellobord. Zo weet iedereen precies wat er van hem verwacht wordt.

Het is ook een ideaal programma om ideeën in te verzamelen voor content bijvoorbeeld.

4. G Suite (voorheen Google Drive)

Dit is onbewust denk ik de meest gebruikte tool in deze lijst. G Suite is een verlenging van de harde schijven op onze computers. Alles staat op G-Suite, onze documenten, afbeeldingen, video’s. Echt alles!

Daarnaast heeft G Suite ook uitgebreide office-achtige programma’s. Dit artikel schrijf ik bijvoorbeeld in Docs, om het vervolgens te exporteren naar onze website.

G Suite brengt ons gemak, maar ook zekerheid. Al onze bestanden staan veilig in de cloud en we kunnen waar en wanneer we willen bij deze bestanden.

5. BusyCal

BusyCal is een fantastische agenda voor Mac. Veel beter dan de standaard app, maar dat is niet zo heel moeilijk. BusyCal werkt zo fijn door:

  1. De koppeling met Airmail.
  2. Het automatisch berekenen van reistijd (hoewel de standaard agenda app dat ook kan).
  3. Naast afspraken ook to-do’s in de agenda.
  4. De weersvoorspellingen per dag.
  5. Koppeling met Google Maps, zodat ik in de auto direct vanuit een afspraak de routebeschrijving kan starten.
  6. Door met tags te werken zie ik in één oogopslag wat voor afspraak ik heb.
  7. Een fijn weekoverzicht.
  8. Een iOS app die erg fijn werkt.

6. Slack

Onderling communiceren we met Slack. Super handig om even snel iets te vragen of om documenten te delen. Daarnaast kunnen we ook partners en opdrachtgevers toegang geven tot Slack, zodat we daar samen kunnen werken.

Daarnaast hebben we Slack gekoppeld aan een aantal andere tools waar we mee werken, zoals met Trello, Google Analytics en Bugherd. Maar ook onze website is gekoppeld, alle formulieren die gevuld worden komen op Slack binnen.

Ook communiceren we met GIF’s, door de integratie met Giphy.

7. Bugherd

Met Bugherd verzamelen we feedback van klanten waar we webdevelopment voor doen. We kunnen de test-website sturen en de klant kan deze van feedback voorzien.

Deze feedback komt vervolgens binnen in een handige workflow, samen met bruikbare informatie, zoals schermformaat van de klant, apparaat, browsertype en de versie. Met deze informatie kunnen we een issue reproduceren en vervolgens repareren.

Vanuit Bugherd kunnen we de issues toekennen aan de personen die er iets mee moeten doen. Deze manier van werken scheelt ons ongelooflijk veel tijd. En niet alleen ons, maar ook de klant.

8. Gripp

Gripp is ons CRM en ons facturatiesysteem. Hier beheren we al onze relaties. Ook versturen we vanuit deze applicatie onze offertes en facturen. Het is een all-in-one applicatie, die we ook nog eens kunnen stijlen zoals wij dat willen.

Iedere offerte en iedere factuur gaat in onze huisstijl de deur uit. Zodat de klant direct ziet dat deze van ons is.

9. Scannable

Scannable is een handige app van de makers van Evernote. Met deze app scan je eenvoudig alle bonnetjes en documenten voor je administratie. Elk kwartaal keer ik mijn portemonnee om, scan ik de bonnetjes die eruit vallen met Scannable en zet ze in de juiste map voor mijn accountant. Zo wordt administratie bijna leuk.

Welke tools zou jij nog toevoegen aan onze toolbox. Welk gereedschap mogen we echt niet overslaan volgens jou? Laat het ons weten in de comments.

Tags: tools
Previous post “Ik ben niet druk. Ik ben productief.” – 5 snelle tips voor meer productiviteit Next post Ik ben Nelleke Braam en dit is wat ik doe

Related Articles

Waarom is visuele content nu zo belangrijk?

25 October 2017Judith van Boxtel
graphic design inspiratie

Graphic Design Inspiratie: 10+ geweldige bronnen die wij dagelijks opnieuw aanboren

27 July 2016Judith van Boxtel
Contentmarketing tools

15 tools waarmee je tijd bespaart op jouw contentmarketing

28 July 2016Martijn Bloksma

2 comments. Leave new

Brand New Content #5: De toekomst van productiviteit en de Tweede Wereldoorlog als vlog - Brand New Journey
7 July 2017 15:01

[…] 9 tools die wij dagelijks gebruiken – Waarschijnlijk zitten er wel een aantal handige tools voor jou bij. Doe er je voordeel mee! […]

Reply
Onze Top 7 Wordpress plugins 2017
12 July 2017 08:00

[…] Wij communiceren dagelijks met elkaar via Slack. Super handig om even een berichtje naar elkaar te sturen of om bestanden met elkaar te delen. Maar Slack is veel meer dan een communicatietool voor ons. […]

Reply

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Tags

beveiliging blog business bucket list cms content contentcreatie Content marketing Contentplanning content producer Content strategie Copywriting cultuur Development E-mail marketing E-mail nieuwsbrieven Emailmarketing evenement event headline hero hub Huisstijl hygiene Identiteit Infographic inspiratie instagram leads Logo persbericht podcast productiviteit security Social media Storytelling team tools traffic update verslag Visuals Webdesign Website weekendinspiratie wordpress

Hét marketingbureau in Den Bosch

Samen stippelen we de optimale route uit. We kijken naar de kracht van jouw merk, maar vooral ook naar je positie en je passagiers. Want wat gebeurt er om je merk heen? Waar zitten je klanten én hoe zorgen we daar voor meer interactie en beweging?

Recent Posts

  • Waar moet een goede website aan voldoen?
  • Een nieuwe website: Alles wat je moet weten
  • Hoe kies ik de juiste kleur voor mijn merk?
  • 7 tips om te starten met vloggen
  • Waarom wij zo van formats houden

Contacts

Brand New Journey B.V.
Europalaan 28D
5232 BC 's-Hertogenbosch

Kuiper 14
5253 RJ Nieuwkuijk
073-3030457
checkin@brandnewjourney.nl
KvK-nummer: 63353431
btw-nummer: 855199933B01
Algemene voorwaarden
Privacy verklaring
Wordpress Manual
Facebook
Twitter
Google+
LinkedIn
Instagram
© 2017 All rights reserved. Marketingbureau Brand New Journey B.V. uit Den Bosch