073-3030457
[email protected]
Facebook
Twitter
LinkedIn
YouTube
Instagram
RSS
Brand New Journey
  • Diensten
  • Cases
  • Blog
  • Over
  • Vacatures
    • Marketing Creative
  • Contact
  • Offerte aanvragen
Wat is het doel van jouw website?

Wat is het doel van jouw website?

6 December 2017Rogier WesterinkRogier Westerink, Web4 comments

Je hebt een nieuwe website. Top! De kleuren zijn fantastisch en alle foto’s zijn zorgvuldig uitgekozen. Ook heb je veel tijd geïnvesteerd in de product- en dienstenpagina, daar verdien je namelijk je geld mee. Nu de website online staat, kun je achterover leunen. Je hoeft niets meer te doen. De klanten stromen binnen. Of toch niet?

Wij horen vaak: “Ik wil een nieuwe website.” Maar als we vervolgens doorvragen krijgen we zelden een echt doel te horen. Nog veel te vaak wordt het maken van de website als doel gezien, terwijl de website niet meer dan een middel is om het doel te behalen.

Maar wat zijn die doelen dan? Dit zijn een paar voorbeelden:

  • Ik wil de uitstraling van mijn merk versterken.
  • Ik wil meer producten of diensten verkopen.
  • Ik wil in contact komen met (potentiële) klanten.
  • Ik wil betere kandidaten voor mijn vacatures.
  • Ik wil mijn bezoekers informeren.

Zoals je ziet zijn dit hele andere doelen dan “ik wil een nieuwe website”. De tijd dat een website niet meer was dan een online visitekaartje is namelijk voorbij. De website is een verlenging van jouw bedrijf. Een kanaal dat onder andere voor meer uitstraling, omzet, klanten, sollicitanten en/of informatievoorziening zorgt. Laten we eens kijken naar een aantal voorbeelden van websites die duidelijk hun doelstellingen voor ogen hebben.

De uitstraling van mijn merk versterken

Aan de website van Track-Factory zie je in één oogopslag dat het bedrijf producten levert voor de zorg. Het kleurgebruik en de rustige afbeeldingen leggen de nadruk op de inhoudelijke informatie over de producten. Al met al geeft het een professionele uitstraling die aansluit bij de doelgroep. Kijk maar eens naar de homepage hieronder:

Meer producten of diensten verkopen

Een belangrijk doel van de website van (eet)café Roels is hun gasten de mogelijkheid geven online te reserveren. Door die buttons meteen bovenaan te plaatsen, maak je het bezoekers zo gemakkelijk mogelijk.

In contact komen met (potentiële) klanten

De website van Forseti informeert de bezoeker over hun dienstverlening. De uitgebreide dienstverlening en diverse expertises zijn overzichtelijk geordend. Per expertise staat een klantcase om inzichtelijk te maken wat het werk precies inhoudt. En kun je direct contact opnemen met de verantwoordelijke adviseur.

Betere kandidaten voor vacatures

Bij Defensie hebben ze door hoe hun website helpt bij het werven van nieuwe collega’s. Waar het vroeger draaide om vacatures ligt de nadruk nu meer op de verhalen uit het bedrijf. Door middel van video laten mariniers, soldaten, technici en vliegeniers je zien wat hun baan inhoudt. Wil je solliciteren? Dan klik je eenvoudig door naar de openstaande vacature.

De websitebezoekers informeren

Een mooi voorbeeld van een informerende website is die van de EPR. Op hun homepage laten ze zien wat ze doen en hoe ze het doen. Door de duidelijke blokken zie je in één oogopslag wat ze doen en voor welke branches ze werken. Bezoekers van de website vinden hier alle informatie die ze nodig hebben.

En jij? Heb jij het doel van jouw website duidelijk voor ogen? Zo ja, check dan ook nog even het artikel waarin we vertellen waar een goede website aan moet voldoen.

Waarom stoppen met lezen?

Vond je het artikel interessant? Wij delen regelmatig onze beste tips en artikelen via de mail. Meld je hieronder aan voor de update.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Previous post 5 redenen waarom e-mailmarketing het wint van social media Next post 6 tips bij het selecteren van de juiste website ontwikkelaar

4 comments. Leave new

Brand New Content #25: Instagramtips voor restaurants, online ambassadeurs kweken en een neprestaurant op nummer 1 in Tripadvisor - Brand New Journey
8 December 2017 15:00

[…] Je hebt een nieuwe website. Top! Maar wat is nu eigenlijk het doel van jouw website? […]

Reply
Waar moet een goede website aan voldoen?
13 December 2017 08:00

[…] als je aan de slag gaat met een nieuwe website? Een van de belangrijkste dingen is om te bepalen welk doel je wilt bereiken met je website. Wil je meer producten verkopen, in contact komen met nieuwe klanten of bezoekers […]

Reply
Een ijzersterke customer journey | Meer conversie - Quadrio
9 August 2021 14:49

[…] zijn vijf vlakken waar het doel van je website zou kunnen liggen. Als eerste zou je de uitstraling van je merk ermee kunnen versterken. Als tweede […]

Reply
Een nieuwe website: Alles wat je moet weten - Brand New Journey
19 November 2021 13:15

[…] ook ons artikel Wat is het doel van jouw website? voor een aantal voorbeelden van websites die duidelijk hun doelstellingen voor ogen […]

Reply

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Tags

beveiliging blog business bucket list cms content contentcreatie Content marketing Contentplanning content producer Content strategie Copywriting cultuur Development E-mail marketing E-mail nieuwsbrieven evenement event headline hero hr hub hygiene Identiteit Infographic inspiratie instagram leads Logo marketing persbericht podcast productiviteit security Social media Storytelling team tools traffic update verslag Visuals Webdesign Website weekendinspiratie wordpress

Contact

Brand New Journey B.V.
Europalaan 28D
5232 BC 's-Hertogenbosch
073-3030457
[email protected]
KvK-nummer: 63353431
btw-nummer: 855199933B01

Handig

  • Wie we zijn
  • Blog
  • Werken bij Brand New Journey
  • Algemene voorwaarden
  • Privacy verklaring
  • WordPress manual
  • Offerte aanvragen
Facebook
Twitter
LinkedIn
YouTube
Instagram

Hét marketingbureau van Den Bosch

Wij zijn Brand New Journey. Een vèrrèkkes goed marketingbureau. Klaar voor het avontuur, ervaren en nieuwsgierig. Stop met zoeken, hier zijn wij. En wij weten de weg.

© 2022 All rights reserved. Marketingbureau Brand New Journey B.V. uit Den Bosch
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

 

 

Dit gebeurt er nadat je aanvraag is verstuurd:

1) We bellen om je aanvraag samen door te nemen

2) We plannen een vrijblijvend gesprek in om even kennis te maken

3) We maken een offerte die volledig past bij jouw wensen

4) Na akkoord gaan we direct aan de slag